  • 1. Data: 2007-06-27 09:46:13
    Temat: Identyczna nazwa firmy
    Od: gollum <n...@u...pl>

    W miescie X od 5 lat istnieje firma "ABCDEF", swiadczaca okreslone
    uslugi na rynku regionalnym. W dniu dzisiejszym powstaje firma "ABC-DEF"
    (czyli identyczna nazwa, rozniaca sie jedynie myslnikiem), ktora
    swiadczy dokladnie te same uslugi, na dokladnie tym samym rynku
    regionalnym. W obu przypadkach sa to dzialalnosci jednoosobowe.
    Dodatkowo nowa firma "ABC-DEF" na swojej stronie internetowej w grafice
    na gorze strony umieszcza nazwe "ABCDEF" (bez myslnika - w danych
    kontaktowych myslnik jest), w naglowku strony <title> jest takze ABCDEF
    (a nie z myslnikiem).
    Gdzie sie udac w zwiazku z ta sprawa (jako wlasciciel firmy "ABCDEF",
    czy cokolwiek mozna z tym zrobic? Nazwa "ABCDEF" nie jest zarejestrowana
    w UP. Mam podstawy podejrzewac, ze chodzi o podkupienie marki oraz
    zdobywanie klientow, wlasnie na podstawie niemalze identycznej nazwy firmy.

  • 2. Data: 2007-06-27 10:24:49
    Temat: Re: Identyczna nazwa firmy
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    gollum dość niespodziewanie napisał(a):

    > Gdzie sie udac w zwiazku z ta sprawa (jako wlasciciel firmy "ABCDEF",
    > czy cokolwiek mozna z tym zrobic?

    Do sądu okręgowego z powództwem z art 3 i art 5 ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji

    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide
    www.ip.biz.pl

  • 3. Data: 2007-06-27 13:35:58
    Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl>

    W dniu 2007-06-27 12:24, Roman Rumpel pisze:

    > Do sądu okręgowego z powództwem z art 3 i art 5 ustawy o zwalczaniu
    > nieuczciwej konkurencji

    Jak dla mnie niezrozumiałe i chore jest to, że urzędasy zarejestrowały
    taką działalność nie sprawdziwszy w komputerze, czy takowa już nie jest
    wykorzystywana (nazwa).

    --
    Pozdrawiamy, Ania, Grzes i synek Kamilek (08.05.2005)
    5515

  • 4. Data: 2007-06-27 13:44:11
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Jak dla mnie niezrozumiałe i chore jest to, że urzędasy zarejestrowały
    > taką działalność nie sprawdziwszy w komputerze, czy takowa już nie jest
    > wykorzystywana (nazwa).

    Nazwa rozni sie myslnikiem... Pani w UM poinformowala mnie, ze
    sprawdzaja jedynie nazwy zarejestrowane w urzedzie patentowym, poza tym
    calkowita odpowiedzialnosc za nazwe firmy ponosi osoba rejestrujaca i im
    nic do tego... ale tez to dla mnie "troche" dziwne...

  • 5. Data: 2007-06-27 13:50:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

    > ale tez to dla mnie "troche" dziwne...

    nie ma w tym nic dziwnego, ja kiedys zarejestrowalem dzialanosc
    gospodarcza, wymyslajac sobie nazwe skladajaca sie z poczatkow dwoch slow,
    nic nadzwyczajengo, ale jakis czas pozniej jak szperalem w ksiazce
    telefonicznej i okazalo sie ze takich "geniuszy" ;) jak ja bylo kilku

    generalnie jesli to nazwa malo znana lub wrecz wogole nie znana i nie
    zastrzezona to czemu maja niezarejestrowac, nawet sam rejestrujacy moze
    nie wiedziec ze taka firma juz istnieje

    jednak w omawianym przypadku wyglada na to ze moze to byc wrecz celowe
    dzialanie, wiec na twoim miejscu wezwalbym wlasciciela drugiej firmy na
    pismie do natychmiastowego zaprzestania uzywania tej nazwy, jej zmiany z
    ostrzezeniem ze jesli tego nei zrobi zglosisz sprawe do odpowiedniego
    ogranu z racji podszywania sie pod twoja dzialanosc

  • 6. Data: 2007-06-27 14:07:17
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > generalnie jesli to nazwa malo znana lub wrecz wogole nie znana i nie
    > zastrzezona to czemu maja niezarejestrowac, nawet sam rejestrujacy moze
    > nie wiedziec ze taka firma juz istnieje

    po to chyba maja komputery i centralny rejestr. Nie mowimy tu o firmach
    w calej Polsce, tylko o jednym konkretnym mieście (200tys mieszk.).
    Decyzje o rejestracji firmy wydał ten sam UM, wiec chyba powinni
    przynajmniej u siebie to sprawdzic...

> [...]
    > ostrzezeniem ze jesli tego nei zrobi zglosisz sprawe do odpowiedniego
    > ogranu z racji podszywania sie pod twoja dzialanosc

    tak wlasnie zamierzam zrobic, dzieki za odpowiedz :)

  • 7. Data: 2007-06-27 14:18:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 16:07:17 +0200, gollum napisał(a):

> [...]
    > w calej Polsce, tylko o jednym konkretnym mieście (200tys mieszk.).
    > Decyzje o rejestracji firmy wydał ten sam UM, wiec chyba powinni

    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko co najwyżej uzupełnione
    nazwą fantazyjną. Myślę, że w tym wypadku imię i nazwisko były różne, a
    ta nieobowiązkowa reszta to tylko mało ważny dodatek.

  • 8. Data: 2007-06-27 14:45:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Ania_i_Grzes" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Jak dla mnie niezrozumiałe i chore jest to, że urzędasy zarejestrowały
    > taką działalność nie sprawdziwszy w komputerze, czy takowa już nie jest
    > wykorzystywana (nazwa).

    ABC-DEF, AB-CDEF, ABCDE-F, AB-C-DEF, ABCDFE, ABCDEFF, ABC.DEF...

    Wszystkie podobne nazwy mieliby sprawdzać?

    Piotr

  • 9. Data: 2007-06-27 14:48:35
    Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl>

    W dniu 2007-06-27 16:45, PiotRek pisze:
    > Użytkownik "Ania_i_Grzes" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ABC-DEF, AB-CDEF, ABCDE-F, AB-C-DEF, ABCDFE, ABCDEFF, ABC.DEF...
    >
    > Wszystkie podobne nazwy mieliby sprawdzać?

    Ty masz pojęcie o wyszukiwaniu widzę :) Rewelacja :)

  • 10. Data: 2007-06-27 15:47:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, gollum wrote:

    > po to chyba maja komputery i centralny rejestr. Nie mowimy tu o firmach w
    > calej Polsce, tylko o jednym konkretnym mieście (200tys mieszk.). Decyzje o
    > rejestracji firmy wydał ten sam UM,

    Ktoś już Ci pisał: UM nie ma w swoich kompetencjach rozstrzygania czy
    zarejestrować unikalną nazwę, jeśli nie jest to oczywiście sprzeczne
    z prawem.
    Oczywiście sprzeczne być (w momencie rejestracji) nie musiało - za
    wzorcowy przykład przykład mógł swojego czasu służyć microsoft.pl :)
    (sklep zielarski, jakby ktoś nie wiedział).

    Przecież zaraz na .prawo by awantura była: "odmówili mi zarejestrowania
    nazwy XXX, jakim prawem!"
    :)

    pzdr, Gotfryd