    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: IT provider - kary regulaminowe.
    Date: Wed, 15 Jun 2005 15:35:43 +0200

    Witam,

    Zostalem ukarany przez dostawce Internetu, na nastepujacej podstawie:

    Pragniemy poinofrmować, że w związku z kolejnym odnotowanym przypadkiem
    obrażania przez Pana, pracowników Operatora, w dniu dzisiejszym dostęp do
    Internetu z Pana komputera zostanie zablokowany na okres 7 dni, zgodnie z
    paragrafem 4.1.4 Regulaminu ASTER:
    "Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta jest działanie niezgodne z
    "netykietą" - etykietą użytkowników sieci komputerowych, czyli ogólnie
    pojętą "kulturą sieciową", a zwłaszcza udostępnianie w Sieci nielegalnych
    informacji, używanie obelżywego lub budzącego uzasadnione zastrzeżenia
    języka (zarówno w korespondencji publicznej jak i prywatnej)..."
    Za ponowne podłączenie usługi (po upływie termiu blokady) na Pana koncie
    naliczona zostanie opłata w kwocie 73,20zł. zgodna z obowiazującym cennikiem
    oraz wspomnianym Regulaminem.

    oraz:

    4. Naruszenie Regulaminu
    4.1 Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta jest:
    [.]
    4.2.1 po raz pierwszy - Operator poinformuje Abonenta e-mailem na jego Konto
    Systemowe o dokonanym naruszeniu z informacją, że naruszenie spowodowało
    zablokowanie wysyłania danych za pośrednictwem Przyłącza Abonenckiego na
    okres 24 godzin.
    4.2.2 po raz drugi - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym o
    dokonanym naruszeniu i o zawieszeniu świadczenia usług przez
    Operatora na okres 7 dni.
    [.]
    4.3 Wykonanie przez Operatora sankcji, o których mowa w pkt-ch 4.2.1 - 4.2.3
    nie uchybia obowiązkowi uiszczania Opłat okresowych
    w pełnej wysokości oraz opłaty dodatkowej w zakresie Ponownej Aktywacji
    usługi dostępu do Internetu po odłączeniu przez Operatora.
    4.4 Operator zastrzega sobie prawo do zaostrzenia lub złagodzenia
    zdefiniowanej w niniejszym punkcie procedury w zależności od stopnia
    naruszenia Regulaminu przez Abonenta według kryteriów stopniowania naruszeń
    Regulaminu określonych w pkt. 4.5.
    4.5 W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu przez Abonenta, Operator ma
    prawo odłączyć Abonenta od Sieci, a nawet rozwiązać
    Umowę ze skutkiem natychmiastowym. Przez "rażące naruszenie Regulaminu"
    należy rozumieć uprawdopodobnione naruszenie obowiązujących przepisów prawa,
    w szczególności regulujących: korzystanie z praw autorskich i praw
    pokrewnych, korzystanie z publicznych sieci telekomunikacyjnych lub
    dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną, lub też uporczywe
    naruszanie postanowień Regulaminu (rozumiane jako długotrwałe naruszenie lub
    wielokrotne naruszanie postanowień Regulaminu - pomimo upomnień ze strony
    Operatora).
    4.6 W przypadku zastrzeżeń Abonenta co do zastosowania przez Operatora
    sankcji, Abonentowi służy uprawnienie do złożenia reklamacji zgodnie z
    postanowieniami Regulaminu ogólnego.

    "Kara" zostala wymierzona za kilka krytycznych publikacji na grupach
    usenetowych, oraz korespondencje z firma Aster, w ktorej dosc nerwowo, ale
    nie obelzywie, zareagowalem na notorycznie klamliwe podejscie do klienta
    tejze firmy. Nieoficjalnymi kanalami dowiedzialem sie tez, ze jednym z
    powodow sa bardzo lekko humorystyczne piosenki na temat ichniej dyrektorki
    marketingu, ktorej odgorne polecenia sa przyczyna zmiany podejscia firmy do
    klienta - i ktora postanowilem za to skrytykowac.

    Pytania moje brzmia tak:

    1) Czy operator zlamal swoj regulamin i w zwiazku z tym mam prawo
    wypowiedziec mu umowe, choc regulamin nie zaklada absolutnie zadnej
    odpowiedzialnosci operatora za regulamin, ani sankcji za jego zlamanie?

    2) Czy w gre wchodzi tu koniecznosc prawomocnego wyroku sadu, zeby operator
    mial prawo zgodnie z prawem mnie ukarac?

    3) Czy mam prawo nie placic tej kary umownej 73,20, poniewaz zostala
    wystawiona niezgodnie z regulaminem (pkt 4.4 oraz 4.5 nie przewiduja
    netykiety, nie wspomne o mocno watpliwym i uznaniowym potraktowaniu tego
    przepisu w moim przypadku)?

    4) Czy mam prawo zadac odszkodowania za stracone nerwy i bezsenne noce, oraz
    nerwowke w pracy nad tlumaczeniem?

    5) Czy zgodnie z prawem telekomunikacyjnym mam prawo natychmiast rozwiazac
    umowe nawet, jezeli regulamin nie zostal przez nich naruszony, jezeli
    zostalem odciety w srode okolo 14:00, a Internet zostal ponownie podlaczony
    we srode tydzien pozniej, okolo 13:00? Czy wypelnia to prawnie termin "ponad
    7 dni odciecia" - i czy w ogole ten termin, o ktorym slyszalem ma tu
    zastosowanie?

    6) Czy okreslenie z regulaminu "uzytkownik Internetu" odnosi sie takze do
    niesprecyzowanych w moich slowach pracownikow firmy Aster, do ktorych (do
    firmy) kierowana byla moja krytyka i korespondencja? Czy w tym przypadku
    firma Aster miala prawo karac mnie na podstawie regulaminu, ktory zostal
    stworzony, zeby chronic uzytkownikow, a nie pracownikow Aster? Mam mozliwosc
    powolania sie na przypadek, w ktorym regulamin byl bardzo nieskutecznie
    chroniacym moje dobra osobiste narzedziem, kiedy dzial Abuse firmy Aster nie
    reagowal na moje zgloszenia naduzywania netykiety przez ordynarnie
    bluzgajacego na mnie (m. in.) internetowego trolla.

    7) Czy mam prawo powolac sie na konstytucyjne prawo do wolnosci wypowiedzi i
    zarzucic firmie Aster dzialania o charakterze cenzurujacym (zgodnie z ich
    zamiarami)?

    8) Czy mam prawo zarzucic firmie Aster dzialanie odwetowe, podyktowane
    prywata, a nie dzialaniem na rzecz ogolnego dobra, na ktore powoluje sie w
    regulaminie i netykiecie? Jezeli tak, to jaki czyn prawny wypelniaja takie
    dzialania tej firmy?

    Ogolnie... po prostu z ktorej strony mam to ugryzc, bo "osiolkowi w zloby
    dano"... Ktos mi powiedzial, ze sytuacja jest adekwatna do takiej, w ktorej
    TPSA odcielaby jakiemus abonentowi telefon i nalozyla kare finansowa za to,
    ze abonent kogos tam sklal przez sluchawke...

    Jezeli ktos bedzie mial ochote dowiedziec sie dokladniej, za jakie zwroty i
    slowa zostaly wobec mnie zastosowane takie srodki sankcyjne, chetnie
    podziele sie nimi na priv. Z gory bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam,

    Andrzej aka Tiger
    caramon(ą)acn.waw.pl