  • 31. Data: 2006-01-06 13:32:40
    Temat: Re: IP dowodem?
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 6 Jan 2006 13:13:59 +0100,
    Lukasz <b...@b...pl> screamed:

    > Jest taki log lokalnie? Gdzie tego szukać?

    W TP?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 14:32:33 user up 10848 days, 2:27, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    happiness, n.: Having your Herpes (Type II) test come back negative.

  • 32. Data: 2006-01-06 18:37:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Aga [###a...@n...pl.###] napisał:

    > Jak wiesz jak, to powiedz, ja bym go chętnie namierzyła, bo
    skorzystał z
    > mojego IP... Przypuszczam, ze nie jest problemem nie do
    przeskoczenia
    > założenie konta w banku na lewe dane.

    Złóż zawiadomienie o przestępstwie. policjanci będą wiedzieć, jak to
    zrobić,a jak nie, to się zapytają takiego, co wie.

    > Zalogowal sie na aukcje i kilka razy na konto mailowe z mojego IP,
    nie
    > wiem jak, moze pod moja nieobecnosc, moze to wina jakiegos wirusa,
    ktory
    > udostepnil moj komp, nie wiem, nie znam sie na tyle... Troche sie
    > martwie, co bedzie dalej... Tutaj oszustwo na niewielka skale, ale
    nie
    > wiadomo, co jeszcze...

    Masz stałe IP, czy zmienne? W jaki sposób dostarczany Ci jest
    Internet.

  • 33. Data: 2006-01-06 18:42:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz [###s...@r...pl.###] napisał:

    > A słyszałeś o włamaniach na routery i swobodnym (w ramach dostępnej
    puli)
    > żonglowaniu adresami IP? IP to żaden dowód.

    O włamaniach słyszałem, ale o takich, co by w logach nie zostawiły
    śladów, pod warunkiem, że się umie szukać, to nie. Oczywiście kilku
    wielkich hackerów było - takich wirtuozów, co śladów nie zostawiali -
    ale prawdopodobieństwo, że taki się pojawił tym razem i skorzystał ze
    swej wiedzy w celu wyłudzenia przedmiotu za 2 złote na Allegro oceniam
    na znikome.

    Tym nie mniej, ponieważ taka możliwość teoretycznie istnieje, tak więc
    jak napisałem IP można traktować pomocniczo, a nie jako dowód w
    sprawie. Tym bardziej zresztą, że namierzasz w ten sposób komputer,a
    nie osobę.

    O wiele lepszym dowodem w wypadku Allegro jest znajomość hasła
    dostępu.

  • 34. Data: 2006-01-06 19:48:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Herbi [###z...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    całość.
    > Prócz 'plików' może to być np. zawartość stron www, obsługa poczty,
    > synchronizacja czasu z SNTP.
    > No chyba że snifujesz delikwenta i magazynujesz jego pakiety.... ale
    > już nie jest takie legalne ;)
    > Reasumując:
    > - czy to że Twój samochód ma przebieg /przejechane/ 10tys km oznacza
    że
    > poruszałeś się tym samochodem li tylko po autostradach?
    > A może jeżdziłeś tez po rogach nieutwardzonych?
    > Zrozumiałeś aluzję samochodu do 'ściąganych plików' ?

    Nie. Pisze o pliku, bo i pytający pisze o ściąganiu plików. Celowo
    zostawiłem Ci cały cytat, byś sobie mógł sam sprawdzić.

  • 35. Data: 2006-01-06 20:41:36
    Od: " Max Immelman" <k...@W...gazeta.pl>

    Widzisz, poslkie sądownictwo a tym bardziej policja są głęboko w lesie, oni
    nie znają podstaw współczesnych technologii IT co poniekąd wynika z faktu że
    nie stać ich na porządnych informatyków a zatrudniają cieci po kursach.

    Adres IP tylko skończony kretyn może być jakimkolwiek dowodem. Mogę takim
    pseudoinformatykom będocym "ekspertami" sądowymi pokazać i udowodnić to. Fakt
    jest taki że obecne technologie, złe założenia w protokołąch TCP HTTP oraz
    dziury w systemach microsoft powodują że mogę dokonywać czynów a adres IP
    będzie wskazywał na dowolny IP czy hosta nawet samego prokuratora.

    To powoduję że jeśli są jakiekolwiek wątpliwośći a w myśl prawa zawsze zakłąda
    się niewwinnośc oskarżonego to skazać za coś takiego może tylko ktoś pomylony.
    W polsce o ile mi wiadomo nikogo za to nie skazano chyba że były inne dowody.

    IP nie jest żadnym dowodem, jest szereg projektów opensource które zaewniaja
    anonimowość czy podszywanie siępod dowolną osobę. W razie problemów służe
    ekspertyzami. Mogę obalić każdą teorię przed każdym sądem.

  • 36. Data: 2006-01-06 21:26:46
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > O włamaniach słyszałem, ale o takich, co by w logach nie zostawiły
    > śladów, pod warunkiem, że się umie szukać, to nie.

    Trudno mówić że się miało włamanie skoro się o tym nie wie. Podejrzewam, że
    90% właścicieli zainfekowanych kompów nigdy się o tym nie dowie, jeżeli ktoś
    ich nie uświadomi.

> [...]
    > ale prawdopodobieństwo, że taki się pojawił tym razem i skorzystał ze
    > swej wiedzy w celu wyłudzenia przedmiotu za 2 złote na Allegro oceniam

    :-)

> [...]
    > nie osobę.
    >
    > O wiele lepszym dowodem w wypadku Allegro jest znajomość hasła

    ??? Dowodem na co?

    Pozdro
    Tomasz

  • 37. Data: 2006-01-06 21:27:43
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Masz stałe IP, czy zmienne? W jaki sposób dostarczany Ci jest
    > Internet.

    Przecież pisała, że Neostrada, więc zmienne.

    Tomasz

  • 38. Data: 2006-01-06 22:47:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz [###s...@r...pl.###] napisał:

    > Trudno mówić że się miało włamanie skoro się o tym nie wie.
    Podejrzewam,
    > że 90% właścicieli zainfekowanych kompów nigdy się o tym nie dowie,
    > jeżeli ktoś ich nie uświadomi.

    To szczera prawda. Zresztą jak nawet ktoś ma świadomość zagrożenia i
    stara się jakoś tam zabezpieczyć, to niekoniecznie musi się to
    powieść. Ja pamiętam, jak kilka lat temu na pewnym szkoleniu nagle
    uświadomiono mi jak to mniej więcej działa i że trzeba stawiać "zapory
    ogniowe". Naładowany teoria nazajutrz postawiłem Zone i złapałem się
    za głowę. Alert wyskakiwał co kilkadziesiąt sekund, tak, że robić się
    nie dało. Kilka miesięcy zajęło mi opanowanie wiedzy, pozwalającej
    (mam nadzieję) na w miarę właściwą ocenę zagrożeń. Bo w logu tych
    alertów mnogo, ale groźne się na szczęście trafiają sporadycznie.

    > ??? Dowodem na co?

    Na to, że jednak ktoś musiał mieć dostęp do tego komputera inaczej,
    niż za pośrednictwem li tylko podszycia się z podsieci. No chyba, ze
    ktoś to hasło na dysku przechowuje. Ale to już zaczyna być podobne do
    PINU zapisanego na karcie :-)

  • 39. Data: 2006-01-06 22:48:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz [###s...@r...pl.###] napisał:
    > wiadomości news:dpmddk$7n5$1@inews.gazeta.pl...
    > Przecież pisała, że Neostrada, więc zmienne.

    Umkło mi. Ale nadal otwarte pozostaje pytanie, czy jest jedynym
    użytkownikiem tego połączenia, czy dzielą między mieszkaniami
    przykładowo.

  • 40. Data: 2006-01-07 20:40:12
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

> [...]
    > niż za pośrednictwem li tylko podszycia się z podsieci. No chyba, ze
    > ktoś to hasło na dysku przechowuje. Ale to już zaczyna być podobne do

    Nie rozumiem... Przecież to chyba nie jej konto. Założył konto więc miał
    hasło.

    Pozdro
    Tomasz