    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Hurtownia wina i "duża sprzedaż"
    Date: Tue, 27 Sep 2011 17:53:46 +0200

    Witam.

    Jest sobie przedstawiciel producenta win. Jest to hurtownia i sklep
    firmowy.
    Firmy kupują u nich, przedstawiając swoje zezwolenia na alkohol.
    Niektóre inne (nie mające zezwolenia) kupują w sklepie kilka/kilkanaście
    butelek na paragon, później tenże paragon jest przekształcany na fakturę
    - taka jest "dziwna" księgowość, obsługująca tę firmę.

    Teraz sytuacja dość kuriozalna:
    Firma obsługująca firmowe imprezy (nie mająca pozwolenia na alkohol)
    chce kupić 100 butelek wina. Ale sklep odmawia sprzedaży. Polska szefowa
    tegoż sklepu i hurtowni dzwoni do osoby wystawiającej akcyzy dla firm,
    czy może sprzedać. Tamta osoba twierdzi, że to za dużo. Nie podaje
    definicji "dużo", nie podaje podstaw prawnych.

    Ja dzwonię po moich znajomych księgowych, one/oni mówią, że klientowi
    trzeba towar sprzedać.

    Wiem też, że w zasadzie każdy (mający kartę) może w Makro czy innym
    Selgrosie kupić nawet kilka palet wina ;) tylko płaci wyższą cenę nie
    mając akcyzy.

    Jeszcze gwoli informacji:
    Hurtownia/sklep czasem robi tzw. "komplety" - głównie przed świętami,
    gdzie widniejący na fakturze "zestaw upominkowy" składa się z wina 1 +
    wino 2 + wino 3 + opakowanie itd.

    Ktoś coś wie w tym temacie?

    Jak to ugryźć?

    Podałem sklepowi kilka propozycji, m.in. wydać 100 butelek na WZ, po
    czym codziennie przekształcać tę WZ na fakturę po np. 20 butelek, bo to
    już "mało" a nie "dużo".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam