  • 1. Data: 2004-08-21 16:42:31
    Temat: Hipotetyczna sytuacja
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    Wyobraźmy sobie, że na bezludnej wyspie na wodach międzynarodowych
    zostaje popełnione przestępstwo. Wszystko jedno jakie: kradzież, gwałt,
    zabójstwo (przez hipotetycznych rozbitków). Czy takie przestępstwo
    będzie ścigane, a jeśli tak, to na podstawie jakiego prawa? Mam na myśli
    według prawa karnego jakiego państwa?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 2. Data: 2004-08-21 17:04:59
    Temat: Re: Hipotetyczna sytuacja
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2004 18:42:31 +0200, Big Jack
    <A...@q...hfhagb.cy> napisał:

> [...]
    > zabójstwo (przez hipotetycznych rozbitków). Czy takie przestępstwo
    > będzie ścigane, a jeśli tak, to na podstawie jakiego prawa? Mam na myśli

    Na podstawie prawa państwa, do którego nalezy dana wyspa.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 3. Data: 2004-08-21 17:15:52
    Od: "Grzmot" <G...@o...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Na podstawie prawa państwa, do którego nalezy dana wyspa.

    A jeśli ta "wyspa" to Antarktyda, lub dryfująca kra, lub biegun północny?
    :-)

    Zbyszek

  • 4. Data: 2004-08-21 18:48:05
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Grzmot" <G...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli ta "wyspa" to Antarktyda, lub dryfująca kra, lub biegun północny?

    a jakiej narodowosci sa : sprawca i pokrzywdzony/a ?:)
    pozdr

  • 5. Data: 2004-08-21 19:28:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a jakiej narodowosci sa : sprawca i pokrzywdzony/a ?:)
    > pozdr

    a czy ma to znaczenie?

    P.

  • 6. Data: 2004-08-21 20:35:00
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Grzmot" <G...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jakiej narodowosci sa : sprawca i pokrzywdzony/a ?:)
    > pozdr

    Beznarodowościowcy.

  • 7. Data: 2004-08-21 20:39:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzmot" <G...@o...pl> napisał w wiadomości

    Aleś zagwoździł!! :-)

    Jeśli mordercą będzie obywatel Polski, to będzie się stosowało Polskie prawo
    karne na podstawie art. 109 kk. Jeśli ofiarą będzie Polak, to również, ale
    na podst. art. 110§1 kk. Jeśli sprawca przybędzie na terytorium Polski, to
    choćby ani ofiara, ani sprawca obywatelami Polski nie byli, to również
    zastosowanie będzie miał przepis karny polski, na podstawie art. 110§2 kk.
    Warunek, że miejsce popełnienia czynu musi faktycznie nie podlegać żadnej
    władzy państwowej - art. 111§3 - bo inaczej mają zastosowanie inne przepisy
    znajdujące się w zacytowanym przeze mnie rozdziale kodeksu karnego. Głównie
    konieczność uznania za przestępstwo danego czynu w miejscu jego popełnienia.

    Nie mam zielonego pojęcia jak tę kwestię rozwiązano w systemach prawnych
    innych państw, tak więc może się okazać, że dokąd sprawca morderstwa będzie
    przebywać na ich terytorium, dotąd nie poniesie odpowiedzialności karnej.
    Podejrzewam również, że nie poniesie on odpowiedzialności za Swój czyn,
    dokąd owej bezludnej wyspy nie wypuści.

    Natomiast zastanawiam się, kto w tej sytuacji powinien czynności procesowe
    wykonać na miejscu zdarzenia. W drodze zagranicznej pomocy prawnej zlecić
    tego nie sposób. Wychodzi na to, że trzeba by z Komendy właściwej dla miasta
    Stołecznego Warszawy wysłać na delegację grupę operacyjno-dochodzeniową w
    celu ich wykonania.

  • 8. Data: 2004-08-21 21:14:04
    Od: "Jaca" <J...@o...pl>

    R.K. wrote:
    > Użytkownik "Grzmot" <G...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jakiej narodowosci sa : sprawca i pokrzywdzony/a ?:)
    > pozdr

    Okazało się, że nie mieli tego czegoś, co my nazywamy narodowością. Jeden
    (zabójca) pochodził z dzikich plemion Amazonki, a drugi (ofiara) to był do
    tej pory uznawany za legendarnego - Yeti z Tybetu.

    Jaca

  • 9. Data: 2004-08-22 08:18:31
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:cg9ksl$gpa$1@nemesis.news.tpi.pl
    użytkownik: *HaNkA ReDhUnTeR* napisał(a):

    > Skoro wyspa jest BEZLUDNA to kto popełnia to przestępstwo?:-)

    Rozbitkowie czasowo na niej znajdujący się.
    Big Jack

    --
    //////

  • 10. Data: 2004-08-22 08:19:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    Skoro wyspa jest BEZLUDNA to kto popełnia to przestępstwo?:-)

    HaNkA