  • 1. Data: 2004-08-21 16:14:09
    Temat: OC auta kontra sprzedaż budy
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy>

    Teoretycznie, auto wg. mojej wiedzy powinno składac się z budy, kółek i
    silnika (tak w skrócie) aby służyło do tego do czego zostało zaprojektowane.
    No i teraz, czy sprzedając samą budę, sprzedaję auto, czy część, czy
    coś tam, i czy nadal powinienem płacić OC.
    Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź, bynajmniej podpartą jakimś
    artykułem, bo chcę kupić sam silnik od takowego auta, kolega budę
    (rozczłonkujemy go) w celu pozyskania części.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-08-21 20:55:22
    Temat: Re: OC auta kontra sprzedaż budy
    Od: "scx" <s...@w...ciach.pl>

> [...]
    > artykułem, bo chcę kupić sam silnik od takowego auta, kolega budę
    > (rozczłonkujemy go) w celu pozyskania części.

    Wg mnie "samochód" to sama buda - silnik można w samochodzie wymienić,
    wymiana budy to już inny samochód.
    A co z OC to nie mam pojęcia. Każdy kawałek zarejestrowanego złomu musi mieć
    OC - czy stoi czy leży czy wisi. Jedyne wyjście to wyrejestrowanie -> wywóz
    za granicę lub złomowanie.

    Praktycznie:
    kolega bierze budę i wsadza swój silnik (numery przebija)
    ty bierzesz silnik i wsadzasz do siebie (numery przebijasz)
    i tak niestety jest najłatwiej, najszybciej i najbezpieczniej :(

  • 3. Data: 2004-08-21 22:46:05
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" <f...@a...cy> napisał w wiadomości

    > No i teraz, czy sprzedając samą budę, sprzedaję auto, czy część, czy
    > coś tam, i czy nadal powinienem płacić OC.

    auto.
    nie placic, tyle ze nalezy zglosic sprzedaz w wydziale komunikacji (z umowa)
    i isc z tym do ubezpieczalni.

    > Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź, bynajmniej podpartą jakimś
    > artykułem,

    ustawa Prawo o ruchu drogowym, ew. rozp. o rej. i oznaczaniu pojazdow.
    konkretnych art. niestety nie pamietam.

    bo chcę kupić sam silnik od takowego auta, kolega budę
    > (rozczłonkujemy go) w celu pozyskania części.

    nie ma problemow z silnikiem - czesc zamienna.
    z kupnem budy problem, bo choc kupuje sie czasem kawal blachy, to kupuje sie
    auto.

    --
    Paweł K.
    r...@w...pl

  • 4. Data: 2004-08-21 22:51:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "scx" <s...@w...ciach.pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie:
    > kolega bierze budę i wsadza swój silnik (numery przebija)
    > ty bierzesz silnik i wsadzasz do siebie (numery przebijasz)
    > i tak niestety jest najłatwiej, najszybciej i najbezpieczniej :(

    A potem razem idą siedzieć, za przebijanie numerów.

  • 5. Data: 2004-08-22 01:42:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scx wrote:

    > Wg mnie "samochód" to sama buda - silnik można w samochodzie wymienić,
    > wymiana budy to już inny samochód.

    'Budę' też można wymienić....

  • 6. Data: 2004-08-22 02:02:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > 'Budę' też można wymienić....

    A, pardą... Można było - ale coś mi się przypomina, że w ciągu ostatnich
    lat coś osły namąciły i np. w motocyklach ramy nie można normalnie
    wymienić, trzeba przebijać numery.

  • 7. Data: 2004-08-22 07:54:57
    Od: "scx" <s...@w...ciach.pl>

    > Użytkownik "scx" <s...@w...ciach.pl> napisał w wiadomości

    > A potem razem idą siedzieć, za przebijanie numerów.

    W innym kraju - tak
    W TYM kraju - nie
    Naprawdę, formalności związane z taką podmianą trwają, kosztują, i niosą
    ryzyko że coś komuś się nie spodoba. A przebicie to kilka chwil u znajomego
    i już - jak pewnie wiecie dobrze przebite numery są nie do odróżnienia od
    oryginalnych (no chyba że robić jakieś bardzo dokładne badania - a wiadomo
    jak wyglądają przeglądy okresowe nad Wisła, zaczynają się zwykle od "Cześć
    Stasiu! Walnij no tu mi pieczątkę, co?").

  • 8. Data: 2004-08-22 19:44:25
    Od: "Paweł K." <r...@w...pl>

    wiadomości news:cg8uq4$2iee$1@news2.ipartners.pl...

    > A, pardą... Można było - ale coś mi się przypomina, że w ciągu ostatnich
    > lat coś osły namąciły i np. w motocyklach ramy nie można normalnie
    > wymienić, trzeba przebijać numery.

    Bude mozna przyciagnac z zagranicy i zmienic - ale tylko w sam. ciezarowych.
    Dokladniej - rame. Precyzuje to rozporzadzenie.

    Pozdro

    --
    Paweł K.
    r...@w...pl