  • 1. Data: 2002-04-03 10:19:07
    Temat: Gwarancja - telefon w sieci PlusGSM
    Od: "KitE" <k...@g...pl>

    Witam,
    Przed swietami (w srode) nabylem w salonie PlusGSM jeden z promocyjnych
    zestawow (telefon + aktywacja z cyrografem na 24 m-ce). Po pierwszym dniu
    uzytkowania okazalo sie, ze parametry tego telefonu znacznie odbiegaja od
    podanych w specyfikacji (czas czuwania wynosi 70 zamiast 300 godzin).
    Uprzejmi panowie i mile panie z infolinii PlusGSM wymyslaja mnostwo
    mozliwosci (ze, tak zawsze jest na poczatku, ze mam wlaczone wszystkie
    "pradozerne" opcje, ze sepsulem sobie baterie, itd., wlacznie z propozycjami
    wielokrotnego forowania baterii, ktorej normalnie nie trzeba formowac)
    Bateria ta dziala normalnie z telefonami np kupionymi w Szwecji. Nie jest to
    odosobniony przypadek, gdyz podobny efekt wystepuje we wszystkich (znanych
    mi) przypadkach uzytkowania telefonu z ostatniej promocji PlusGSM.
    Telefony posiadajace podobna wade bez problemu wymieniano na nowe u innych
    operatorow (poza granicami naszego kraju)
    Denerwuje mnie fakt, iz na dzien dzisiejszy zamias przepraszac i
    przynajmniej obiecywac szybka naprawe/wymiane aparatu, robi sie ze mnie
    kretyna, ktory zaraz po zakupie "zepsul" sobie baterie i zamiast kupic nowa
    niepotrzebnie zajmuje linie informacyjna.
    Oczywiste jest, ze nalezy oddac telefon do serwisu. Chcialbym jednak
    zapytac, czy w zwiazku z wada wykryta wlasciwie juz w dniu zakupu oraz duza
    skala problemu, nie przysluguja mi dodatkowe prawa pozwalajace ominac dlugi
    proces oczekiwania na decyzje laskawych serwisantow PlusGSM. Dziekuje za
    wszelkie porady. Zycze milego dnia.
    KitE

  • 2. Data: 2002-04-03 20:34:26
    Temat: Re: Gwarancja - telefon w sieci PlusGSM
    Od: "pio" <k...@w...pl>

    niestety nie jest to wina telefonu a sieci. Tak.
    Plus z tego co wiem niestety nie pozwala odpocząć baterii w trakcie
    czuwania, często żąda (zbyt często) komunikacji ze stacjami bazowymi a do
    tego nie ma dostatecznego zmniejszenia mocy na prośbę telefonu.
    Sprawdź to z fachowcem za pomocą Netmonitora w NOKII (jakiejkolwiek) jak
    daleko jest stacja bazowa i z jaką mocą pracuje wtedy telefon.

    Niestety prawo nic ci w tym nie pomoże - zmień sieć. Masz jeszcze dwie do
    wyboru.

  • 3. Data: 2002-04-04 06:43:04
    Od: "KitE" <k...@g...pl>

> [...]
    > czuwania, często żąda (zbyt często) komunikacji ze stacjami bazowymi a do
    > tego nie ma dostatecznego zmniejszenia mocy na prośbę telefonu.
    wybacz ale nie moge sie z toba zgodzic. prawdopodobnie piszesz o korzystaniu
    z informacji o stacji bazowej, ktore zawsze mozna wylaczyc (przedluzajac
    czas gotowosci). problem, ktory opisuje dotyczy wylacznie pewnej serii
    telefonow ericsson t39m, niezaleznie od sieci (np siec orange tez miala
    podobna wpadke). inne moje telefony w plusie dzialaja bez zarzutu. tak wiec
    zostaje w plusie i czekam na ich propozycje. pozdrawiam
    KitE

  • 4. Data: 2002-04-04 08:18:15
    Od: "Szyna" <s...@s...pl>

> [...]
    dlugi
    > proces oczekiwania na decyzje laskawych serwisantow PlusGSM. Dziekuje za

    dlaczego masz czekać, muszą dać Ci aparat zastępczy

  • 5. Data: 2002-04-04 14:14:12
    Od: "!!!" <n...@w...pl>

    Witam

    1. specyfikacja jest podawana przez producenta, nie przez plusa, jesli jest
    podana w ulotce plusa to informacje na ten temat sa zaczerpniete od samego
    producenta.
    2. w specyfikacji jest podawany zakres czuwania danego modelu i w zaleznosci
    od modelu moze on by np: od 50 do 250godz., wiec rownie dobrze moze trzymac
    50godz zamiast 250godz.
    3. w kazdym nowo zakupionym telefonie powinien zostac sformatowany
    akumulator, ktore polega na 3 krotnym ladowaniu akumulatora ok 16godz. za
    kazdym razem, oczywiscie za kazdym razem dokladnie go rozladowujac.
    wiec jesli piszesz, ze nastepnego dnia juz stwierdziles krotki czas
    trzymania akumulatora tzn ze nie zrobiles tego
    4.niestety instrukcje nie zawieraja informacji o tym co napisalem w punkcie
    3 dlatego czesto sa z akumulatorami problemy.
    5. formatujemy kazdy akumulator w ten sposob, obojetnie od typu, czyli nawet
    litowo-jonowe czy tez polimerowe, obojetnie co bedzie napisane w instrukcji
    obslugi.

    zycze milego dnia
    daniel