  • 1. Data: 2004-09-19 14:55:24
    Temat: Groźba karalna/windykacja dlugow (przydlugawe)
    Od: "M X" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziś w nocy nagrał mi się na pocztę głosową ktoś. Grozi mi, że dostanę po
    kubku ;-) (w gruncie rzeczy używa bardziej dosadnego sformułowania) i że w
    ogóle mam emigrować z kraju. No i jakieś dodatki, że jestem ch..., sk......,
    debil jeb.... itd.

    Mam w telefonie numer z jakiego przyszła rozmowa, ale niemal na pewno to
    telefon na kartę. Jednak poznaję gnojka po głosie - to brat mojej długotrwale
    uchylającej się od płatności dłużniczki. Dla pewności poprosilem jeszcze
    osobe trzecia, zeby zadzwonila tym razem ze swojej komorki na numer z ktorego
    przyszly pogrozki i poprosila (z imienia i nazwiska) do telefonu
    mojego 'podejrzanego'. Uslyszala, ze 'nie ma go tu w tej chwili' co oznacza,
    ze co prawda z czyjegos telefonu, ale niewatpliwie dzwonil do mnie wlasnie on.

    Macie pojecie, co moze zrobic z takim materialem policja? Wysmieja mnie, czy
    zajma sie tym? Dodam, ze wiadomosc oczywiscie caly czas jest na mojej poczcie
    glosowej, wraz z informacja o numerze z ktorego przyszla. Czy kolesiowi grozi
    jakas kara (mam jeszcze troche skrupulow i nie wiem, czy chcialbym takiego
    rozwiazania, chce po prostu, zeby go wezwali w tej sprawie na przesluchanie,
    moze go to nieco przestraszy). No i chce miec jakas podkladke w razie gdyby
    koles na prawde obil mi pyska (czego troche go znajac nie moge wykluczyc).

    No i skoro juz pisze tego posta :-): jakie mam mozliwosci odzyskania dlugu
    jesli 1) opiewa on na 1 tys PLN 2) wszystko odbylo sie na gebe (w momencie
    udzielania pozyczki klientka byla moja dziewczyna) 3) mam w telefonie i na
    skrzynce mailowej sporo smsow/emaili od klientki, w ktorych zwodzi mnie, ze w
    najblizszym czasie odda dlug - a wiec przyznaje sie do niego - ale nigdzie
    chyba nie ma mowy o sumie) 4) jest dosc sporo swiadkow (naszych wspolnych
    znajomych) ktorzy sa na biezaco informowani o wszystkim, ale samego momentu
    przekazywania pieniedzy i ustalania 'warunkow' pozyczki oczywiscie nie
    widzieli 5) pozyczki udzielilem w pazdzierniku 2003 do listopada 2003.

    pozdrawiam & dziekuje.
    M.

  • 2. Data: 2004-09-19 16:30:03
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "M X" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Macie pojecie, co moze zrobic z takim materialem policja? Wysmieja mnie, czy
    > zajma sie tym?

    Według moich doświadczeń, zajmą się tym, bo sprawa prosta.
    Mimo wszystko poszedłbym do prokuratury. Wyjaśnią ci możliwość
    dochodzenia roszczeń cywilnych w procesie karnym lub też poinformują,
    co w swojej sprawie powinieneś zrobić. Każda pożyczka powyżej 500zł
    powinna być potwierdzona na piśmie - ponieważ tego nie zrobiłeś
    sąd może nie dopuścić do dowodu z przesłuchania stron lub świadków,
    chyba że przedstawisz jakiś inne dokumenty. Ergo jeśli masz e-maile
    to włącz przeglądanie ich źródła i wydrukuj ze wszystkimi nagłówkami
    (Plik->Wlasciwosci->Szczegóły->Źródło wiadomości).

    > w momencie udzielania pozyczki klientka byla moja dziewczyna)

    historia jakich wiele.

    5) pozyczki udzielilem w pazdzierniku 2003 do listopada 2003.

    czasu masz mnogo.

    marik

  • 3. Data: 2004-09-19 17:36:56
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 19/09/2004 18:30, marik wrote :
> [...]
    > to włącz przeglądanie ich źródła i wydrukuj ze wszystkimi nagłówkami
    > (Plik->Wlasciwosci->Szczegóły->Źródło wiadomości).

    Nie ma już tego przepisu (art. 75 kc). Utracił moc 25 września 2003. Zaś
    kiedy obowiązywał, to kwota wynosiła 2000 złotych a nie 500 złotych.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 4. Data: 2004-09-19 17:38:57
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Nie ma już tego przepisu (art. 75 kc). Utracił moc 25 września 2003. Zaś
    > kiedy obowiązywał, to kwota wynosiła 2000 złotych a nie 500 złotych.

    ale art.720§2 kc został

    KG

  • 5. Data: 2004-09-19 18:10:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 19/09/2004 19:38, kam wrote :

    > ale art.720§2 kc został

    Słusznie. Pozostał.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 6. Data: 2004-09-19 20:08:26
    Od: diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    M X napisał(a):

    > Mam w telefonie numer z jakiego przyszła rozmowa, ale niemal na pewno to
    > telefon na kartę.

    Jezeli nadal uzywa tej karty policja moze, z pomoca operatora sieci,
    bardzo dokladnie namierzyc wlasciciela.

    pozdr./ag

    --
    :: ... ... adrian ... wlasciciel psa i wspollokator kota ... ... . ::
    :: . ... . :: /||\|_| /||\| :: : stabilizacja motylka to szpilka. ::

  • 7. Data: 2004-09-20 08:57:37
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kubku ;-) (w gruncie rzeczy używa bardziej dosadnego sformułowania) i że
    > ogóle mam emigrować z kraju. No i jakieś dodatki, że jestem ch...,

    a mozesz to nagrac i wrzucic na neta? Chcialbym sobie posluchac (i sie
    doksztalcic) :-))
    P.

  • 8. Data: 2004-09-20 08:58:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ps.

    pamietaj ze z poczty nagrania po klku dniach znikaja