  • 1. Data: 2005-03-31 05:10:59
    Temat: Generalny przedstawiciel, a importer
    Od: "Maciek" <m...@...z>

    Witam,
    moje pytanie jest następujące :
    Jeżeli na naszym rynku są produkty sprowadzane przez generalnego
    przedstawiciela np ze Stanów Zjednoczonych, posiadają badania i atesty. To
    czy ja mogę podpisać umowę z hurtownią X w USA i indywidualnie sprowadzać
    te same produkty, oklejać je polskimi etykietami i nazywać siebie Importerem
    ?
    Przedstawiciel ma podpisaną umowę z producentem, a ja z hurtownią

    pzdr Maciej

  • 2. Data: 2005-03-31 05:51:33
    Temat: Re: Generalny przedstawiciel, a importer
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@...z> napisał w wiadomości
    >i nazywać siebie Importerem

    Importerem jest się, gdy sie importuje, czyli kupuje produkty w innym
    obszarze celnym.

    vertret

  • 3. Data: 2005-03-31 09:21:48
    Od: "Maciek" <m...@...z>

    Czyli mogę siebie nazywać importerem. Ale czy mogę je legalnie sprowadzać,
    płacić cła itp.
    Czy firma generalnego przedstawiciela może mnie przed tym powstrzymać ?

  • 4. Data: 2005-03-31 10:28:37
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    > Czyli mogę siebie nazywać importerem. Ale czy mogę je legalnie sprowadzać,
    > płacić cła itp.
    > Czy firma generalnego przedstawiciela może mnie przed tym powstrzymać ?

    Mamy prawie wolnośc gospodarczą i oficjalnie moga ci skoczyć.
    Mogą tylko próbowac wpływać na swojego dostawce w Stanach, aby zabronił
    hurtownikowi sprzedawać tobie.
    Ja kiedyś kupilem francuski produkt u hurtownika w Niemczech i był on tańszy
    niz sprzedawał go oficjalny polski importer, który kupował bezpośrednio we
    Francji. Było to spowodowane tym, że ta francuska firma miala inne ceny na
    ten produkt do Niemiec.
    Problem sie rozwiązał tak, że francuz pogroził niemieckiemu hurtownikowi i
    ten nie chciał mu sie narażać (bo miał dobre warunki zakupu całej reszty) a
    ten polski importer wykupił ode mnie całą dostawe za uzgodniona cene.

    vertret

  • 5. Data: 2005-03-31 14:53:11
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:d2g11j$99o$...@n...news.tpi.pl,
    Maciek <m...@...z> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > etykietami i nazywać siebie Importerem ?
    > Przedstawiciel ma podpisaną umowę z producentem, a ja z hurtownią

    Utrudnieniem moze być sprawa znaków towrowych. Sprawdź, czy znaki widniejące
    na produkcie są zarejestrowane w Polsce, a jeśli tak, to na kogo.
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide