  • 21. Data: 2020-07-06 18:31:28
    Temat: Re: Gdzie glosowac
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w
    <news:5f032c4a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "N Tom" napisał w wiadomości grup
    .invalid.200706.invalid...
    > Michal Jankowski w

    >>> Art. 28. § 1. Wyborca, na jego pisemny wniosek wniesiony do urzędu

    > Sam chyba cos mylisz - przeciez masz powyzej cytat z przepisow i jak
    > byk - "dzien wyborow" :-P

    No i ? ? ?

    > A mnie pouczales zarzadzeniem Witek, a sam jak widac nie przeczytales.
    > To przeczytaj i powiedz ile razy tam jest "dzien wyborow" uzyty :-)

    <cite>
    do dnia 23 czerwca 2020 r. - składanie wniosków o dopisanie do spisu
    wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania;
    </cite>

    Pod stół i odszczekuj ! ! !

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2020-07-06 18:54:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    invalid.200706.invalid...
    J.F. w
    > Użytkownik "N Tom" napisał w wiadomości grup

    Ok, chyba pomylilem osoby. Ty sie pytales o podstawe prawna ... i ja
    tez.

> [...]
    >do dnia 23 czerwca 2020 r. - składanie wniosków o dopisanie do spisu
    >wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania;

    Nie o to chodzi.

    "§ 2. Datę wyborów wyznaczam na niedzielę dnia 28 czerwca 2020 r.
    [...]
    KALENDARZ WYBORCZY DLA WYBORÓW PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
    W DNIU 28 CZERWCA 2020 R."
    [...]
    w związku z wyborami Prezydenta zarządzonymi na dzień 10 maja 2020 r."

    itd.

    To w koncu 28 czerwca byly wybory, czy tylko glosowanie ? :-)

    Tak czy inaczej - dopisac do spisu sie ponoc ciagle mozna.

    J.

  • 23. Data: 2020-07-06 23:32:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5efeecc3$0$523$65785112@news.neostrada.pl>...

    >A propos
    >
    >https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1485039,gdzie-
    glosowac-w-drugiej-turze-spis-wyborcow.h
    tml

> [...]
    >się tylko 1 raz. Jeśli dopisałeś się przed I turą - nie możesz dopisać
    >się do innego spisu przed II turą. Jeśli chcesz głosować w innym
    >miejscu, weź zaświadczenie o prawie do głosowania w urzędzie, w którym
    >jesteś już dopisany do spisu wyborców" - wedle MC SMSy o takiej treści
    >wkrótce trafią do pierwszych osób."
    >
    >Czy ja dobrze rozumiem - jesli ktos byl na urlopie w np w MIelnie i
    >tak sie dopisal do spisu, to teraz albo glosuje w drugi raz Mielnie,
    >albo jedzie do Mielna po zaswiadczenie o prawie do glosowania ?

    Tak.
    Niektórzy nie wiedzieli, że gdy dopisali się do spisu przed 10 maja
    (wyborów nie było) to przed 28 czerwca musieli się jeszcze raz
    dopisać... Bo chyba nie było do końca jasne, czy wybory anulowano
    (spisy do niszczarki) czy tylko przełożono (chyba powinny obowiązywać?).
    Do tego doszło zamieszanie: niektóre samorządy przekazały
    aktualizowane spisy poczcie (niezgodnie z prawem?), inne nie...

    I jest różnica czy się dopisał do spisu czy do rejestru wyborców.
    W drugim przypadku powinien już na 28 czerwca (i 12 lipca) być
    w spisie w nowym miejscu - spis jest kopią rejestru, później
    modyfikowany dopisaniem się (wykreślany jest z poprzedniego
    spisu), lub pobraniem zaświadczenia (też wykreślenie).

    A dopisanie do spisu możliwe było listem poleconym, choć na
    poczcie nie weryfikowali nadawcy... Można było komuś numer wykręcić,
    przepisać go gdzie indziej. Oczywiście po 1. turze by się połapał.
    Ale gdzie tu szukać dokąd go przepisano by odkręcić przed
    2. turą? Chociaż w poprzednim miejscu powinna zostać informacja
    dokąd go przepisali.

    Arek

  • 24. Data: 2020-07-08 00:01:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 6 Jul 2020 11:47:09 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Jedna kartka do przedarcia na pół :)
    UM Szczecin wydaje już przecięte.

    >I trzeba pilnować, żeby komisja zabrała właściwe pół. Znam przypadek, że
    >wyborca zauważył pomyłkę komisji od razu po wyjściu i leciał wymienić...
    Na podstawie błędnego (ze złą datą) nie powinni dopisać do spisu.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 25. Data: 2020-07-08 00:30:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.07.2020 o 00:01, WAM pisze:

    > UM Szczecin wydaje już przecięte.

    > Na podstawie błędnego (ze złą datą) nie powinni dopisać do spisu.

    Komisja miała w ręku całą kartkę, wpisała, a potem oddała pół - ale
    niewłaściwe.

    MJ