  • 1. Data: 2007-04-08 11:07:26
    Temat: Fundacja a prawo
    Od: "Jwhisky" <J...@g...com>

    Hej, planuje założyć fundację, celem byłoby rozwijanie pewnej
    technologii, która uprościłaby ludziom życie a następnie planuje
    opatentowac tą technologię. Fundacja zarabiałaby na tym patencie,
    czyli każdy kto skorzysta z tego patentu wpłaca na konto fundacji
    pewną kwotę.
    Problem w tym, że jestem laikiem i nie wiem jak sie za to zabrać ?
    jakie moga byc kruczki prawne ?
    Jaki musi być kapitał początkowy ? Czy można na tym wtopić ?
    Nie planuje zbijać kokosów na tej funcacji, chodzi o to aby móc
    utrzymać działalność fundacji i pracowników. /Radek

  • 2. Data: 2007-04-08 20:34:34
    Temat: Re: Fundacja a prawo
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    >Użytkownik "Jwhisky" napisał
    >Problem w tym, że jestem laikiem i nie wiem jak sie za to zabrać ?
    >jakie moga byc kruczki prawne?

    Kruczków to nie ma żadnych, mogą być najwyżej jakieś problemy.

    >Jaki musi być kapitał początkowy?

    Teoretycznie 1000 zł.

    >Czy można na tym wtopić ?

    "Wtopić" to nie bo fundacja nie służy do zarabiania pieniędzy. Stracić też
    nie, bo w przypadku likwidacji fundacji majątek wspiera działania społecznie
    użyteczne a wspomożenie potrzebujących nie jest stratą, tylko Twoją
    korzyścią moralną :)

    >Nie planuje zbijać kokosów na tej funcacji, chodzi o to aby móc
    >utrzymać działalność fundacji i pracowników.

    Może się udać, podałeś za mało danych, na takiem poziomie ogólności mogę
    powiedzieć, że możesz założyć fundację :)

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-04-09 09:46:18
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Jwhisky napisał(a):
> [...]
    > Nie planuje zbijać kokosów na tej funcacji, chodzi o to aby móc
    > utrzymać działalność fundacji i pracowników. /Radek

    nie wiem, co to za technologia, ale latwiej zalozyc stowarzyszenie.
    Poza tym na stowarzyszenie (na rozwoj tej technologii) mozesz pozyskac
    nawet znaczne srodki z funduszy unijnych (no chyba ze technologia
    dotyczy blyskawicznego polowu ropuch :-)
    w zupelnosci nie przeszkadza chec opatentowania tej technologii (o ile
    jest nowatorska, to ja opatentujesz, ale to potrwa ze 2 lata); mozesz
    po prostu zawrzec umowe ze stowarzyszeniem, albo w innej formie
    dopuscic jego wspoludzial...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 4. Data: 2007-04-09 09:47:24
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Bungo napisał(a):

> [...]
    > jest nowatorska, to ja opatentujesz, ale to potrwa ze 2 lata); mozesz po
    > prostu zawrzec umowe ze stowarzyszeniem, albo w innej formie dopuscic

    sorki, jeszcze jedno, jak potrzebujesz szczegolow to na priv :-)

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo