  • 1. Data: 2007-04-08 09:17:40
    Temat: umowa przez telefon - chello
    Od: g...@k...ds.pg.gda.pl

    Witam,

    W październiku zawarłem z UPC umowę na chello 512 na czas określony
    (14m).
    Jakiś tydzień przed ogłoszeniem przez nich przyspieszenia wersji light
    z 1.5mb na 2mb zadzwoniłem do biura i ustaliłem, że zmienią mi na
    light (wówczas 1.5) i będę płacić 70pln przez 18m. Przyspieszyło i
    chodzi.

    Dwa tygodnie temu, że upc oglosiło, że podnosi light do 2mb, ale jak
    się później okazało nie tym, którzy mają zawartą umowę 'promocyjną'.
    Trochę mnie to mierzi i chętnie bym się dowiedział czy w jakiś prosty
    sposób mogę się wykręcić z tych ustaleń zawartych przez telefon. wiem,
    umowa to umowa, ale jakby się dało to.. no było by mi lepiej.

    Rozumiem, ze taka umowa zawarta przez telefon bierze swoją moc po
    prostu z tego, że ja się z panem z infolinii tak dogadałem. Ale w
    sumie jestem w słabej sytuacji - bo oni mają nagranie rozmowy (i
    zobowiązanie do płacenia przez półtorej roku) a ja mam umoweę z
    października na krócej/wolniej/taniej. De facto nie znam nawet treści
    tej 'umowy'.

    Jakieś doświadczenia jak się zachowają, jeśli po przyjściu nowej
    faktury zadzwonię do nich i się wszystkiego wyprę (a mieszkam z
    bratem, który może sobie otworzyć papierki i przeczytać wszelkie dane,
    których oczekiwał pan z infolinii)? A może oni muszą taką umowę przez
    telefon 'upapierzyć'?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-04-08 18:45:01
    Temat: Re: umowa przez telefon - chello
    Od: g...@k...ds.pg.gda.pl

    Odpowiadajac sobie.

    za http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&n
    ews_cat_id=215&news_id=1304&layout=1&page=text

    poniewaz konsultant nie poinformowal mnie w rozmowie o wielu rzeczach,
    ktore sa tam wymienione (w szczegolnosci o mozliwosci odstapienia od
    umowy w ciagu 10dni) - to czuje sie juz pewniej.

    A wiec z innej beczki - o mozliwosci odstapienia dowiedzialem sie
    dzisiaj, wiec mam 10 dni.
    A z lacza juz sobie troche pokorzystalem - jestem bardzo ciekaw jak
    wyglada sprawa oplaty za ten okres. W sumie mam do tego neutralne
    nastawienie - bo 30zl mnie az tak nie rusza - ale czy bede musal
    realizowac jakas czesc umowy od ktorej odstepuje?

    Wojtek

  • 3. Data: 2007-04-10 08:52:43
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > A wiec z innej beczki - o mozliwosci odstapienia dowiedzialem sie
    > dzisiaj, wiec mam 10 dni.

    Tak cytujac do konca podany przez Ciebie link:

    "Jeśli nie wręczono Ci na piśmie informacji o 10-dniowym terminie
    wypowiedzenia umowy, możesz wypowiedzieć umowę w ciągu 10 dni od uzyskania
    informacji o prawie odstąpienia, jednak przed upływem 3 miesięcy."

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel