  • 1. Data: 2002-05-12 18:24:11
    Temat: Freeware
    Od: "Hubert" <h...@w...pl>

    Witam,
    1) Czy Urząd Skarbowym (i ktokolwiek inny) może się do czegoś przyczepić
    jeżeli firma korzysta z oprogramowania typu freeware, które dostarczane
    jest na CD z kupowanym przez nią pismem komputerowym. Słyszałem, że były
    jakieś projekty opodatkowania darmowych programów.
    2) Jak takie oprogramowanie rejestrować w KPiR i czy w ogóle to robić? W
    przypadku wersji "pudełkowej" nie ma oczywiście tego problemu.

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2002-05-12 19:56:00
    Temat: Re: Freeware
    Od: x...@o...pl (Franek)

> [...]
    >2) Jak takie oprogramowanie rejestrować w KPiR i czy w ogóle to robić? W
    >przypadku wersji "pudełkowej" nie ma oczywiście tego problemu.
    A jak jest roznica czy program wyjmujesz z pudelka czy tez z
    czasopisma. Jesli nie lamiesz prawa autorskiego to dzialasz legalnie.

  • 3. Data: 2002-05-12 21:43:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    > A jak jest roznica czy program wyjmujesz z pudelka czy tez z
    > czasopisma. Jesli nie lamiesz prawa autorskiego to dzialasz legalnie.

    No tak ale swego czasu chodzily sluchy ze wyjmujac linux-a z czasopisma
    wzbogaciles sie o 3000zl (poniewaz tyle kosztuje porownywalny produkt
    jedynej slusznej firmy produkujacej oprogramowanie). A od tych 3000zl
    nalezy zaplacic podatki.

    Co prawda z tymi co musieli placic za to podatki to tak jak z Yeti (wszyscy
    o nich slyszeli, ale nikt nie widzial i nie wie nic konkretnego).