  • 11. Data: 2011-07-05 11:11:15
    Temat: Re: Fotoradar - straz gminna, czy maja prawo?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:iuupin$uom$1@news.onet.pl...
    > W dniu 2011-07-05 12:27, Maruda pisze:

    > Ależ nie, wręcz przeciwnie - to Ty musisz mi wskazać przepis że przesyłka
    > nadana listem poleconym nie ma żadnej mocy formalnej, tylko te 'ZPO' je
    > posiadają.

    Ależ one moc formalną posiadają, tak samo jak i zresztą zwykły list. ZPO
    pozwala Ci tylko dowieść, że adresat miał możliwość zapoznania się z treścią
    tej korespondencji. Listy czasami giną - także polecone, a to nie jest
    problem adresata, gdy z powodu takiego zaginięcia nie będzie się mógł
    zapoznać z treścią, tylko twój, jaki dowód przedstawić, że list taki
    otrzymał. Oczywiście można złożyć reklamację na poczcie, która przy
    odrobinie szczęścia odpisze, że adresat odebrał list, nawet datę poda, tylko
    po co się tak męczyć.

  • 12. Data: 2011-07-05 11:42:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 12:55:14 +0200, spp napisał(a):

    > Ale ciągle to nie oznacza, że polecone 'nie mają żadnego formalnego
    > znaczenia'.

    Ma -- takie, że później ew. musisz się pomęczyć by w prosty i niezbity
    sposób wykazać *kto* odebrał przesyłkę.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2011-07-05 11:53:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-05 13:42, Olgierd pisze:

    > Ma -- takie, że później ew. musisz się pomęczyć by w prosty i niezbity
    > sposób wykazać *kto* odebrał przesyłkę.

    Już kiedyś o tym pisałem - w dużej części (bo też w dużej częsci ZPO
    będzie wymagane) różnica między R a ZPO polega na 'czasie dostępu'. :)

    Właściwie, dalej idąc, także wysłanie za ZPO nie jest dowodem na
    cokolwiek - w szczególności, że przesyłka zawierała to co deklaruje
    nadawca - odbiorca ma wpisaną w dzienniku korespondencji przychodzącej
    uwagę 'otrzymano pustą kopertę'.
    ICIPTZ? ;)*

    --
    spp
    * - retoryczne stwierdzenie, nie będę polem,izował :)

  • 14. Data: 2011-07-05 12:14:38
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-05 12:36, spp pisze:

> [...]
    > 'ZPO' je posiadają.
    >

    > O, może być z Ordynacji podatkowej - co ona mówi na ten temat?

    No i co? Znalazłeś coś, czy tylko trollujesz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-07-05 12:24:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 13:53:16 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > cokolwiek - w szczególności, że przesyłka zawierała to co deklaruje
    > nadawca - odbiorca ma wpisaną w dzienniku korespondencji przychodzącej

    Ależ oczywiście.

  • 16. Data: 2011-07-05 12:48:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-05 14:14, Maruda pisze:

    > No i co? Znalazłeś coś, czy tylko trollujesz?

    Hmm, nie dość wyraźnie napisałem że to Ty musisz skazać przepisy
    nakazujące stosowanie ZPO zamiast poleconego (jako 'pozbawionego
    formalnego znaczenia') bo to jest Twoje twierdzenie?
    I masz rację - tak długo jak tego nie zrobisz będziesz nosił miano Zrzędy.

    --
    spp