    From: "Photo M" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Date: Sat, 24 Nov 2007 14:59:02 +0100

    Witam,
    tym razem trafiło na mnie. Wiem, że temat pojawiał się kilka razy ale proszę
    o potraktowanie tego wątku indywidualnie z uwagi na to, że proceder już miał
    miejsce. Robiłem sobie zdjęcia na parkingu centrum handlowego po czym
    przybiegł do mnie ochroniarz i powiedział, że mam przestać robić zdjęcia,
    gdyż ich regulamin tego zabrania. Odparłem, że nie ma to podstaw prawnych i
    fotografowałem dalej. Wezwał do siebie młodszego "gogusia" i gdy próbowałem
    robić zjęcia ten zaczął szarpać za obiektyw, a drugi zaczął na mnie
    krzyczeć. Wezwałem policję, ochrona zresztą też. Policja gdy przyjechała
    zapytała się mnie czy znam regulamin i czy wiem, że tutaj jest zakaz
    fotografowania. Gdy zapytałem o podstawę prawną to policjant odparł, że on
    nie twierdzi, że nie mogę robić zdjęć tylko, że tutaj jest taki i taki
    regulamin. Pouczyli, że obie strony mogą wystąpić na drogę sądową co
    zamierzam uczynić. Teraz pytanie: o co mogę wystąpić (ale realnie, bo
    wiadomo, że mogę o dużo rzeczy)? Za naruszenie mienia gdy ochroniarz szarpał
    za obiektyw? Sprzętu na pierwszy rzut oka nie uszkodził. Oczywiście
    ochroniarze (dwaj) twierdzą, że tylko zasłonił obiektyw. Za uniemożliwienie
    zrobienia zdjęć? Kogo sądzić? Agencję ochrony, właściciela centrum
    handlowego, ochroniarzy indywidualnie?

    Pozdrawiam
    Photo M.