  • 11. Data: 2009-10-10 07:06:56
    Temat: Re: Fotka z fotoradaru z niewidocznym kierowcą...
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    >za brak wiedzy komu dał samochód.
    >z tego samego paragrafu, z ktorego dostałby własciciel pojazdu.

    Mielismy podobny przypadek w firmie z wynajmowanym samochodem. Nikt nie
    byl w stanie wskazac kto prowadzil. Poszlo do Sadu Grodzkiego, gdzie
    sedzia stwierdzil, ze nie mozna karac za niewiedze i sprawa zostala
    oddalona.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 12. Data: 2009-10-10 08:16:18
    Od: kam <...@...pl>

    witek pisze:

    > za brak wiedzy komu dał samochód.

    wiedza nie oznacza wskazania konkretnej osoby

    KG

  • 13. Data: 2009-10-10 08:18:59
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > przerabaine na tej grupie wielokrotnie.
    >
    > TAK

    No to widocznie było źle przerabiane, ale nie mam zamiaru się sprzeczać.
    Chyba, że zechcesz mi podać podstawę wymierzenia grzywny w takim
    przypadku...

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 14. Data: 2009-10-10 14:03:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Wasil wrote:

> [...]
    > byl w stanie wskazac kto prowadzil. Poszlo do Sadu Grodzkiego, gdzie
    > sedzia stwierdzil, ze nie mozna karac za niewiedze i sprawa zostala

    Inny sędzia w tej samej sprawie powiedziałby ci, że przepisy są po to,
    żeby się do nich stosować i dostałbyś te 500 stów za niewiedzę.

  • 15. Data: 2009-10-10 14:04:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > wiedza nie oznacza wskazania konkretnej osoby

    no tak, wiem, że nie wiem to też wiedza.

  • 16. Data: 2009-10-10 14:05:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > No to widocznie było źle przerabiane, ale nie mam zamiaru się sprzeczać.
    > Chyba, że zechcesz mi podać podstawę wymierzenia grzywny w takim
    > przypadku...

    było na grupie kilkakrotnie.

  • 17. Data: 2009-10-10 14:48:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Art. 78. 4. PORD: Właściciel lub __posiadacz__ pojazdu jest obowiązany
    wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania
    lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego
    woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

  • 18. Data: 2009-10-10 15:11:47
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
> [...]
    > kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty
    > wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    a czy PORD nakłada na własciciela auta prowadzenie pisemnej
    ewidencji osób jakim powierzył auto?:O)

    bo jeśli nie to skoro nie pamięta to co mu zrobisz?:O)

  • 19. Data: 2009-10-10 16:15:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > a czy PORD nakłada na własciciela auta prowadzenie pisemnej
    > ewidencji osób jakim powierzył auto?:O)

    nie. pord nie okresla metody w jaki sposb posiadacz pojazdu ma to robic.
    metoda dowolna nie wylaczajac wrozki.

    > bo jeśli nie to skoro nie pamięta to co mu zrobisz?:O)

    dostanie grzywne za to ze nie potrafi wskazac komu powierzyl pojazd.

  • 20. Data: 2009-10-10 16:35:33
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 17:11:47 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > a czy PORD nakłada na własciciela auta prowadzenie pisemnej
    > ewidencji osób jakim powierzył auto?:O)
    >
    > bo jeśli nie to skoro nie pamięta to co mu zrobisz?:O)

    Sąd nie będzie się długo zastanawiał: za niewskazanie rąbnie 500PLN grzywny
    i zakończy sprawę. Nikogo nie będzie interesowało jak to zrobisz - masz
    wskazać i już. W firmie, w której pracuję po kilku akcjach z zanikami
    pamięci użytkowników wprowadzono karty wozu: tabelka do wypełnienia: data,
    godzina, skąd, dokąd. Nawet po roku, czy dwóch wiadomo kto prowadził.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek