  • 1. Data: 2009-05-12 14:27:08
    Temat: Formularz pozyczki, pozyczka, klopoty
    Od: "Mrqs" <m...@q...pl>

    Witam,

    Moja znajoma ma chyba klopot. Otoz wypelnila formularz pozyczki w jednej z
    internetowych "parabankowych" instytucji. Pozyczka na bardzo dogodnych
    warunkach - ale tylko w reklamie.
    Na sieci jest bardzo duzo niekorzystnych dla tej firmy wypowiedzi, ludzie z
    czuja sie oszukani. Z lektury wynika, ze firma pobiera wysokie "przedplaty"
    na pozyczki a na same pieniadze trzeba dlugo czekac i czasem nie mozna sie w
    ogole doczekac.

    Znajoma poza tym formularzem (zreszta podala tam wszystkie mozliwe dane,
    lacznie z nr konta) nie wypelnila ani nie podpisala oczywiscie niczego. Chce
    zrezygnowac z pozyczki. Na stronie nie ma zdnego regulaminu ani warunkow
    pozyczki poza ogolnym bla bla.

    Mam takie pytanie: czy wystarczy faks, pismo do firmy o rezygnacji z
    pozyczki? Chodzi o to, ze z lektury innych pozyczkobiorcow mozna
    wywnioskowac, ze firma uwaza wyslanie formularza za zawarcie umowy i domaga
    sie kasy za swoje koszty (6% pozyczki).
    Jak pisalem, na stronie nie znalazlem zadnych tego typu informacji ani w
    ogole nic mowiacego o trybie przyznawania pozyczki.

    Mrqs

  • 2. Data: 2009-05-12 16:20:06
    Temat: Re: Formularz pozyczki, pozyczka, klopoty
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Mrqs wrote:

    > Mam takie pytanie: czy wystarczy faks, pismo do firmy o rezygnacji z
    > pozyczki?

    Nie - bo zadnej umowy jeszcze nie zawarla - wiec nic nie mozna
    wypowiedziec/zerwac. Ew moze w kwestii informacyjnej.

    > Chodzi o to, ze z lektury innych pozyczkobiorcow mozna
    > wywnioskowac, ze firma uwaza wyslanie formularza za zawarcie umowy

    A niech sobie uwaza - wiesz, niektorzy sie za boga/ czy innego jezusa
    uwazaja :D .

    > i domaga sie kasy za swoje koszty (6% pozyczki).

    Jakim prawem? Jesli sie domagaja to musza miec dowody - inaczej zglosic
    wyludzenie/oszustwo w przypadku "domagania sie"

    > Jak pisalem, na stronie nie znalazlem zadnych tego typu informacji ani w
    > ogole nic mowiacego o trybie przyznawania pozyczki.

    Nie musisz szukac - umowa nie zostala jeszcze zawarta, wiec jesli
    znajoma nie chce pozyczki, to wystarczy nic wiecej nie podpisywac.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-05-13 07:02:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:guc7jp$nt9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie musisz szukac - umowa nie zostala jeszcze zawarta, wiec jesli znajoma
    > nie chce pozyczki, to wystarczy nic wiecej nie podpisywac.

    ale mysle ze wypadalo by wyslac list polecony z informacja o rezygnacji z
    poronionego pomyslu (jak rozumiem pozyczki w systemie argentynskim) wraz z
    zadaniem natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usuniecia podanych
    danych osobowych

  • 4. Data: 2009-05-13 08:31:56
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    szerszen wrote:

> [...]
    > z poronionego pomyslu (jak rozumiem pozyczki w systemie argentynskim)
    > wraz z zadaniem natychmiastowego zaprzestania przetwarzania i usuniecia

    Dane osobowe to inna sprawa - warto o to tez zadbac.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2009-05-14 11:15:24
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Mrqs pisze:

> [...]
    > lacznie z nr konta) nie wypelnila ani nie podpisala oczywiscie niczego.
    > Chce zrezygnowac z pozyczki. Na stronie nie ma zdnego regulaminu ani
    Dopiero co znajomi stracili wszystkie oszczędności chomikowane w banku
    właśnie w podobny sposób. Kiedyś brali kredyt w takiej firmie "u pana
    franka w piwnicy", problemów ze spłatą było co niemiara, ale w końcu
    temat się skończył. Pół roku potem ktoś opędzlował im konto.
    W toku dochodzenia "organy" dotarły do nagrań z infolinią banku, w
    którym znajomi mieli konto i okazało się, że ktoś zadzwonił w ich
    imieniu rozpaczając, że zapomniał sobie loginu i hasła do systemu
    internetowego. Panienka z info chciała jak najbardziej pomóc, wypytała o
    standardowe rzeczy (3,5, 9 cyfra rachunku, adres zamieszkania, data
    urodzenia, nazwisko panieńskie) i ustalili nowy login i hasło.
    Złodzieje pieniądze zwinęli inteligentnie, bo zrobili kilkadziesiąt
    przelewów na kwoty do 100zł, a bank wymagał autoryzacji hasłem tylko
    kwot powyżej 100zł.
    Zmieniłbym bank na wszelki wypadek.
    Tomasz

    o rany, ale się rozpisałem :D