  • 1. Data: 2004-09-13 19:22:38
    Temat: Forma wypowiedzenia umowy o pracę - PILNE!!!
    Od: "Mantis" <m...@g...pl>

    Mam pytanie. Czy taka forma wypowiedzenia jest zgodna z kodeksem pracy?
    Dostałem takie coś:

    ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM

    Rozwiązuję z Panem/Panią umowę o pracę zawartą w dniu 2004-02-01 z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia, który wynosi 2 tygodnie i upłynie
    2004-09-18.
    Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest wypowiedział zakład w terminie
    ustawowym.

    Jednocześnie informuję, iż w terminie 7 dni od doręczenia niniejszego pisma
    przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia odwołania do Sądu Rejonowego - Sądu
    Pracy w.....

    Oczywiście są tam moje dane i odpowiedni sąd pracy podany (Nie podaję żeby
    zachować anonimowość.)

    Interesuje mnie jednak czy pracodawca może nie udzielić racjonalnego
    wyjaśnienia z jakiego powodu mnie zwolnił. chodzi mi o zapis "Przyczyną
    wypowiedzenia umowy o pracę jest wypowiedział zakład w terminie ustawowym."
    Bo jak dla mnie ten tekst nie trzyma się przysłowiowej "kupy". Czy ktoś mi
    może doradzić?

    Z poważaniem Mantis

    P.S. Umowa była na czas określony do 2008 roku i z zapisem że można dokonać
    dwutygodniowego wypowiedzenia.

  • 2. Data: 2004-09-13 20:13:21
    Temat: Re: Forma wypowiedzenia umowy o pracę - PILNE!!!
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Mantis napisał(a) w wiadomości news:ci4rsb$s3l$1@inews.gazeta.pl:
> [...]
    >
    > Z poważaniem Mantis
    >
    > P.S. Umowa była na czas określony do 2008 roku i z zapisem że można dokonać

    W takim wypowiedzeniu uzasadnienie (przyczyna wypowiedzenia) jest zbędne.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-13 20:48:55
    Od: "Mantis" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > W takim wypowiedzeniu uzasadnienie (przyczyna wypowiedzenia) jest zbędne.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Nir ozumiem? Przecież nie podano przyczyny? Nie można zwolnić kogoś od tak
    sobie? Jakaś przyczyna musi być (redukcja etatów, upadłość, nie wywiązywanie
    się z pracy) no cokolwiek. A to jest masło maślane. Nawet nie ma art.
    kodeksu pracy na który by się powoływał pracodawca.

    Mantis

  • 4. Data: 2004-09-13 22:31:47
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 13/09/2004 22:48, Mantis wrote :
> [...]
    > się z pracy) no cokolwiek. A to jest masło maślane. Nawet nie ma art.
    > kodeksu pracy na który by się powoływał pracodawca.

    Kodeks pracy wymaga podania przyczyny wypowiedzenia umowy o pracę
    wyłącznie w przypadku, gdy umowa o pracę została zawarta na czas nie
    określony (art 30 §4 kp).
    Pracodawca nie musi się też w oświadczeniu o wypowiedzeniu umowy podawać
    relewantnych przepisów kodeksu pracy.

    Ponieważ pracodawca nie musiał uzasadniać zwolnienia w takim przypadku
    to i uzasadnienie może być zupełnie bezsensowne.
    Jedyne co pytająca może zrobić aby się dowiedzieć dlaczego została
    zwolniona to po prostu zapytać się.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the