  • 11. Data: 2006-11-10 17:01:02
    Temat: Re: Fiskus sprawdzi twój telewizor
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    news:ej2acd$6dj$1@news.dialog.net.pl...
    > Nie. Ani komputer wyposażony w tuner TV ani komórka z radiem nie stanowią
    > odbiornika w rozumieniu ustawy i nie trzeba płacić abonamentu w przypadku
    > posiadania.
    > Proszę sprawdzić archiwum (problem wielokrotnie wałkowany) i nie unikać
    > googla.
    > I nie pisać bzdur.

    Nie wiem jak jest w przypadku osób fizycznych, ale w pryzpadku firm niestety
    to są odbiorniki i trzeba płacić za każdy. Był artykuł nt temat we
    wczorajszej rzeczpospolitej.
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-11-10 17:08:12
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Proszę sprawdzić archiwum (problem wielokrotnie wałkowany) i nie unikać
    > googla.
    > I nie pisać bzdur.

    Nie chciałbym Cię martwić, ale w tym kraju źródłem prawa są głownie ustawy,
    a nie archiwum google.
    Te bzdury litościwie zmilczę ;)

    Marcin.

  • 13. Data: 2006-11-10 17:38:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b975$4554b1fc$57cf7bb1$28050@news.chello.pl Marcin
    Krzemiński <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> pisze:

    > Nie chciałbym Cię martwić, ale w tym kraju źródłem prawa są głownie
    > ustawy, a nie archiwum google.
    Zachęcam do używania mózgu. Google jest jedynie narzędziem ułatwiajacym
    dotarcie do źródeł.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2006-11-10 17:38:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ej2b9k$idt$1@atlantis.news.tpi.pl Huckleberry
    <n...@p...onetonet.pl> pisze:

    > Nie wiem jak jest w przypadku osób fizycznych, ale w pryzpadku firm
    > niestety to są odbiorniki i trzeba płacić za każdy. Był artykuł nt
    > temat we wczorajszej rzeczpospolitej.

    Oto stanowisko samej KRRiT:
    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df
    Proszę zwrócić uwagę kto się podpisał pod dokumentem.

    Najważniejszy fragment wkleję dla ułatwienia:
    <cit>
    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym - jak stanowią przepisy
    ustawy o opłatach abonamentowych - jest urządzenie techniczne dostosowane do
    odbioru programu. Charakteru odbiornika nie mają: magnetofon, magnetowid i
    odtwarzacz CD lub DVD, pozwalające na odtworzenie nagranej wcześniej audycji
    lub
    filmu, a także telewizor nie podłączony trwale ani czasowo do żadnej
    instalacji
    umożliwiającej odbiór programu, pełniący rolę monitora lub wykorzystywany
    wyłącznie do celów produkcyjnych.
    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest: telewizor, radio, radio
    samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z radiem. Charakteru odbiornika
    nie
    mają natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery, telefony komórkowe
    itp.,
    ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest odbiór programów radiowych i
    telewizyjnych.
    </cit>

    Jotte

  • 15. Data: 2006-11-10 17:47:29
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@N...gazeta.pl>

    > Zachęcam do używania mózgu. Google jest jedynie narzędziem ułatwiajacym
    > dotarcie do źródeł.

    Grunt to uprzejmość

  • 16. Data: 2006-11-10 19:25:42
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jotte napisał(a):
    > ustawy o opłatach abonamentowych - jest urządzenie techniczne
    > dostosowane do
    > odbioru programu. Charakteru odbiornika nie mają: magnetofon, magnetowid i

    Ja jestem "technicznie dostosowany do odbioru programu" (uszy mam i oczy)
    Czy JA JESTEM ODBIORNIKIEM???
    Czy ja mam placic za siebie abonament??
    ;)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 17. Data: 2006-11-10 19:35:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ej2jp8$ls6$1@atlantis.news.tpi.pl MarcinJM
    <m...@i...pl> pisze:

    > Ja jestem "technicznie dostosowany do odbioru programu" (uszy mam i oczy)
    > Czy JA JESTEM ODBIORNIKIEM???
    > Czy ja mam placic za siebie abonament??
    Chcesz, to płać.
    Masz także nogi i chodzisz. Jesteś więc samochodem.
    Zrób sobie przegląd techniczny (uwaga na skład spalin), zapłać komunikacyjne
    OC i zarejestruj się w wydziale komunikacji.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-11-10 22:21:33
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Od dwóch lat - z uwagi na częste wyprowadzki - korzytam z karty tv w
    > laptopie i tak zastanawiam się teraz jak opłacać abonament.

    Bóg Cię chyba opuścił. Będziesz pierwszym od kilku lat klientem na poczcie,
    który będzie chciał sprzęt RTVzarejestrować. Może goździki jak za komuny
    dostaniesz :-))))

    +inż.prawa+

  • 19. Data: 2006-11-10 22:22:33
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Co więcej, nawet telefon komórkowy z radiem jest odbiornikiem radiowym.

    Sorki, ale ja kupowałem telefon i g*no mnie obchodzi, że producent radio w
    nim upchnął. Podobnie z laptopem z kartą TV. Nie kupuje odbiornika TV tylko
    LAPTOP!

    +inż.prawa+

  • 20. Data: 2006-11-10 22:23:55
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > komórkowe itp.,
    > ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest odbiór programów radiowych i

    I po sprawie!

    +inż.prawa+