  • 111. Data: 2024-04-01 07:55:14
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tez oczywiście nie mam doświadczenia, ale wiem, że np. próbuje się to
    > robić monitorując węzły wejścia i wyjścia. W uproszczeniu, ustalono, że
    > ktoś się gdzieś włamał o tym i o tym czasie, no ale nawet jak uzywał
    > tor'a to musiał się z tym torem połączyć i "wyjść" z niego w jakiejs
    > lokalizacji bliskiej włamaniu. Jak się ma z grubsza dane skąd działa
    > (np. jakies miasteczko), a włamań/połaczeń jest wiele, to można próbowac
    > szukać korelacji kto się stamtąd w takim czasie łaczył. To duża robota i
    > konieczność dostępu do rozbudowanej infrastruktury, więc musi naprawdę
> [...]

    Dla ustalenia uwagi - Mówimy o firmie, której specjalista do spraw
    bezpieczeństwa cybernetycznego do dziś nie rozumie o co chodziło z
    dynamicznymi adresami i gdzie popełnili fakap (w zasadzie to uważa że to
    wina zgłaszających) oraz publicznie wyznaje pogląd, że jak czegoś szukać
    jak nie wiadomo gdzie jest - może przecież nawet być w sąsiedniej
    komendzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2024-04-01 10:13:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie wiem co orange i inne robia, ale standardowo serwer dhcpd działa po
    > MACu więc musi wiedziec, któremu fizycznemu urządzeniu przyporzadkował
    > dane ip. Więc wystarczy sprawdzić jakie ip przyporządkowano danemu
    > macowi. Ramki TCP/IP w warstwie pierwszej stosu zawierają MAC.

    Tylko tu jest podobny problem, jak z lokalizacją urządzeń.
    Rozporządzenie określa, co mają mieć. Do celów technicznych mają pewnie
    wiele rzeczy, ale czy gromadzą to w sposób możliwy do przeszukiwania i
    to po czasie? Ja tu chyba gdzieś wspominałem, że jak nie było to
    postanowienie prokuratora wystawione sztywno na jakieś dane wstecz,
    tylko działanie na bieżąco, to się to zupełnie inaczej robi. Po prostu
    grupa stoi pod drzwiami, a Ty sprawdzasz, czy w danej chwili pobiera się
    spod danego adresu IP, oraz sprawdzasz, czy IP jest za tymi drzwiami
    n(via operator). Wchodzisz i wiadomo, że masz do przeszukania to, co
    pracuje. Co więcej możesz po prostu wyłączać kolejno urządzenia z prądu
    i obserwować, czy przestało się pobierać.

    Te kombinacje są dlatego, że jest jeszcze taki problem, że my z poziomu
    sieci widzimy zewnętrzne dane, czyli często router. A dane udostępnia
    komputer za nim stojący. Te proste routery nie mają jakiejś pamięci z
    logami. Jakby miały, to byłoby wspaniale.

    Tak, czy siak nie przypominam sobie, by ktoś po MAC adresach tego szukał.

> [...]
    > szukać korelacji kto się stamtąd w takim czasie łaczył. To duża robota i
    > konieczność dostępu do rozbudowanej infrastruktury, więc musi naprawdę

    Na pogadankach i szkoleniach różne rzeczy słyszałem. Jak powiedziałem, w
    praktyce tego nie widziałem. W znanych mi przypadkach namierzano
    alternatywnymi kanałami, czyli przykładowo śledzono okup, ujmowano
    odbiorce i badano jego komputer. Istnieje jeszcze kilka sztuczek, które
    w praktyce się sprawdzają, ale wszystkie one opierają się o takie różne
    dziwne założenia i czasem się udają, a czasem nie. Ostatecznym dowodem
    zawsze jest przeszukanie komputera. Natomiast być może istnieją nieznane
    mi sposoby - nie neguję tego.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 113. Data: 2024-04-01 10:29:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak znasz wielkość pliku i np. md5 to mozna to zrobic na wiele sposobów.
    > Np. pod Linuxem, uzywając standardowych narzędzi:

    Ależ dokładnie tak. I dlatego pisząc post (ku rozpaczy Shreka i Kviata)
    w ten aspekt w ogóle się nie zagłębiłem, bo on jest poboczny. To można
    na pierdylion sposobów zrobić. Sens idei polegał na tym właśnie, że
    należało szukać danego konkretnego pliku, a nie wszystkich z filmem o
    tym tytule. Oni tego nie pojęli i skupili się na tej sumie kontrolnej,
    która ma poboczne znaczenie w tej sytuacji.

    Jak mam przeszukać jeden komputer, to oczywiście w ogóle nie ma sensu
    się bawić w skrypty. Z palca wpisuję kryteria. Ale przy tysiącach już
    warto nawet prostego "bat"a sobie przygotować.

    Ja w taki sposób przykładowo rozwiązuję zapytania z Prokuratury, czy
    przechodziło dane nazwisko w naszych materiałach. Robię takie coś i
    rozsyłam emailem. To oczywiście są kolejne możliwości, bo często nie
    pytają o nazwisko, ale jakieś tam inne słowa. Każdy ma sobie to
    uruchomić, a potem przejrzeć, co mu się wyświetliło i emailem odpisać.

    Działa to nieźle, jeśli nie ma polskich znaków. Wyszukuje również pliki
    z edytorów tekstu oraz arkusze kalkulacyjne, bo tam ciągi znaków są
    jawnie. Działa nieźle dla wyszukania numerów telefonów, tylko trzeba
    pokombinować, bo są różnie zapisywane.

    Ba, wyszukuje, jak wyszukiwałeś w Google dany telefon, bo w logu są te
    numery :-) Natomiast nei w każdej sieci zadziała, bo czasem admin to
    blokuje z uwagi na zagrożenie terrorystyczne.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 114. Data: 2024-04-01 10:40:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wchodzisz i wiadomo, że masz do przeszukania to, co
    > pracuje. Co więcej możesz po prostu wyłączać kolejno urządzenia z prądu
    > i obserwować, czy przestało się pobierać.

    Doskonały pomysł. A jak się włączy z powrotem to się okaże że dysk
    zaszyfrowany:P

> [...]
    > praktyce tego nie widziałem. W znanych mi przypadkach namierzano
    > alternatywnymi kanałami, czyli przykładowo śledzono okup, ujmowano

    Bo są zasadzniczo dwie możliwości (obie praktycznie awykonalne przez
    naszych speców od cyberbezpieczeństwa). Albo stawiasz honeypota, albo
    żmudnie szukanie kolesia w zwykłej sieci, w nadziei że będzie głupi i na
    przykład będzie korzystał z tego samego kompa do tora i normalnego
    użytkowania gdzie zostawia mnóstwo śladów.

    A trzecia że złapią go przypadkiem w sposób zupełnie nie związany z
    siecią. Dlatego tor jest w sumie bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi
    o anonimowość _w_sieci_. Niby nie doskonałym, ale na kulsonów w 100%
    wystarczającym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2024-04-01 10:45:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ dokładnie tak. I dlatego pisząc post (ku rozpaczy Shreka i Kviata)
    > w ten aspekt w ogóle się nie zagłębiłem, bo on jest poboczny. To można
    > na pierdylion sposobów zrobić.

    Ale ty zmyśliłeś akurat taki i teraz masz pretensję do wszystkoch tylko
    nie siebie że cię znów na kłamstwie przyłapano. Już ci pisałem - jak
    kłamiesz to nie podawaj za dużej liczby szczegółów, bo potem
    przedszkolak połączy kropki, że może i ogólnie to by się tak dało, ale w
    szczegółach się pogubiłeś i widać że zmyślasz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-04-01 11:06:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2024 o 10:40, Shrek pisze:

    > Doskonały pomysł. A jak się włączy z powrotem to się okaże że dysk
    > zaszyfrowany:P

    Oczywiście i dlatego policja nabyła agregaty prądotwórcze. Jak zabieramy
    komputery, to podłączamy je do takiego agregatu i jadą cały czas
    włączone, aż do biegłego.

    Z tym, ze teraz zmniejszamy emisyjność. Skoro udostępniano z tego
    komputera, bo się wyłączyło w chwili zaniku napięcia, to wystarczy
    napisać, ze zaszyfrowane i zniszczyć jako dowód przestępstwa bez
    zaglądania.

> [...]
    > przykład będzie korzystał z tego samego kompa do tora i normalnego
    > użytkowania gdzie zostawia mnóstwo śladów.

    I potem tacy geniusze pilnują, żeby nie maksymalizować okienka w
    przeglądarce po TOR, bo na tej podstawie można ustalić użytkownika :-) I
    pomyśleć, że wystarczy nie kraść.

> [...]
    > siecią. Dlatego tor jest w sumie bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi
    > o anonimowość _w_sieci_. Niby nie doskonałym, ale na kulsonów w 100%

    Kolega po pod...li, że to właśnie on wysyłał te wiadomości o bombie w
    szkole - bo się pochwali w klasie. Zacznie z "laską" pisać i wejdzie na
    zewnętrzny serwer, gdzie są jej fotki. Chłopie, jest pierdylion
    sposobów. Ale oparte nie o śledzenie w sieci, tylko inne sposoby.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 117. Data: 2024-04-01 11:07:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.04.2024 o 10:45, Shrek pisze:
> [...]
    > przedszkolak połączy kropki, że może i ogólnie to by się tak dało, ale w
    > szczegółach się pogubiłeś i widać że zmyślasz.

    Zakładam, że poza Tobą nei ma tu przedszkolaków. Pozostałe osoby, jak
    będą chciały, to zapytają o szczegół techniczny,
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 118. Data: 2024-04-01 11:26:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ależ dokładnie tak. I dlatego pisząc post (ku rozpaczy Shreka i Kviata)
    > w ten aspekt w ogóle się nie zagłębiłem, bo on jest poboczny. To można
    > na pierdylion sposobów zrobić.

    Najłatwiej i najszybciej eksplojdem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 119. Data: 2024-04-01 12:02:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Doskonały pomysł. A jak się włączy z powrotem to się okaże że dysk
    > zaszyfrowany:P

    Chyba zapominasz, że rozmawiasz ze specjalistą od cyberbezpieczeństwa.
    Przejrzy folder w windowsie i rozszyfruje eksplojdem.

> [...]
    > siecią. Dlatego tor jest w sumie bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi
    > o anonimowość _w_sieci_. Niby nie doskonałym, ale na kulsonów w 100%

    Na tego specjalistę wystarczy darmowy VPN w Operze.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 120. Data: 2024-04-01 14:12:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zakładam, że poza Tobą nei ma tu przedszkolaków. Pozostałe osoby, jak
    > będą chciały, to zapytają o szczegół techniczny,

    Znów zostałeś przyłapny na kłamstwie. Jeszcze się nie nauczyłeś że im
    bardziej się na haczyku rzucasz tym gorzej dla ciebie?:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!