  • 141. Data: 2005-05-07 16:18:41
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: emil <z...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nerwów.
    >
    > A tu masz wiele racji. Ale trzeba chociaż dać szansę organom ścigania i
    > ich o takim zajściu powiadomić.

    > Policjant wezwany na interwencję powinen go przekonać.

    Widac nie wiesz ze najczesniej ten durny bramkarz to ... policjant
    dorabiajacy na boku :-P

  • 142. Data: 2005-05-07 16:21:00
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale nie słyszałem o takim wyroku w odniesieniu do
    > dyskoteki. Co do stadionów, to owszem kilka przykładów znam.

    No bo ja tylko teoretycznie rozeznaje sytuacje. Skoro mam go wpuszczac,
    choc rozrabia, to co moge zgodnie z prawem zrobic, zeby nie musiec
    tolerowac u siebie rozrabiaki... Teraz juz wiem. ;)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 143. Data: 2005-05-07 16:21:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 18-latek zgłasza wykroczenie z art. 135 kw. Barman obserwuje 18-latka
    kątem
    > oka i kiedy ten da towarzyszce "łyka", zgłasza wykroczenie z art. 43
    ust. 1
    > ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Dziewczyna do czasu przedawnienia
    > szantażuje chłopaka, że jeśli jej nie będzie kupował drogich
    prezentów, to
    > sama zgłosi to wykroczenie. Chłopak zgłasza szantaż jako przestępstwo.
    > I żyli długo i szczęśliwie ;)

    Ta opowieść ma jedną słabą stronę. Zobacz, kiedy i dla kogo podawanie
    komu alkoholu jest zabronione. Jak dam mojej 17-letniej córce skosztować
    wina, to wcale nie popełniam przestępstwa (43.1 to przestępstwo, a nie
    wykroczenie!). Krąg osób mogących popełnić to przestępstwo jest zawężony
    do prowadzących działalność gospodarczą.

  • 144. Data: 2005-05-07 16:21:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A czy ta stacja paliw świadczy darmowe noclegi?

    Pewnie nie, ale chopaki pewnie rpzychodzom zatankowac ;)

  • 145. Data: 2005-05-07 16:22:42
    Od: emil <z...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wykroczenie!). Krąg osób mogących popełnić to przestępstwo jest zawężony
    > do prowadzących działalność gospodarczą.

    I tutaj masz kolejny dowod ze ustawa zostala kupiona.

  • 146. Data: 2005-05-07 16:23:48
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie pisałem, że nie. Jednorazowe podanie nie jest przestępstwem.
    > Rozpijanie jest przestępstwem, ale to nie jednorazowe podanie alkoholu.
    > Zwłaszcza w odniesieniu do 17-to latka. Jesli nieletni się upije, to
    > może być przejaw demoralizacji i wóczas mozesz wezwać policję.

    No a ajkby to byl 14-to latek? Czy inny mało-latek? No to niby taki nie
    może kupić alkoholu, ale może co dziń ze starszym kolegą przychodzić na
    browczyk, jeśli tamten kupi...

    > Dokładnie. Ale co do meritum to nic nie zmienia. Skutek jest taki, że
    > teraz nielat musi dorosłemu odpalić na piwo, by mu kupił flaszkę.

    Ano.

  • 147. Data: 2005-05-07 16:24:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz, ja pijam colę. Ale nigdy nie upierałem się, że jestem "przy
    > zdrowych zmysłach".

    Czy jesteś nastolatkiem? :>

  • 148. Data: 2005-05-07 16:37:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Lokale Urzędu Skarbowego ;)

    No, ale tam raczej alkoholu nie sprzedają. :-) Za to często pasowało by
    się upić, zanim się wejdzie, bo trudno bez znieczulenia wytrzymać.

  • 149. Data: 2005-05-07 16:39:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest pewien problem techniczny i niejasność. Po pierwsze, przy
    sprzedaży
    > wjsciowki nie musi byc kontroli wieku. Bo po co. Kontrola na wejsciu.

    Wracasz do punktu wyjścia. Nie mozesz spradzić mu dokumentu, dokąd nie
    będzie chciał alkoholu, albo papierosów. Ba, on nawet tego dokumentu nie
    musi mieć przy sobie.

    > Na posaida nie nie. Ale na zakup alkocholu po wejsciu na impreze - juz
    > tak. A zalozmy, ze robie impreze "degustacja wina 1001 rodzakjow" i
    jest
    > do zamówienia tylko alkohol? Czy nieletni z wejsciowka powinien moc
    > wejsc? Powinien. Czy moze cos kupic - bez okazania dowodu
    pelnoletnosci
    > - nie.

    Nie moze nic kupić, ale wejść może.

    > No czy ja wiem. Jezeli warunkiem uzywania broni jest posiadanie
    > zezwolenia, to zakupienie broni przez posiadajacego zezwolenie i
    > podarowanie komus, kto trego zezwolenai nie ma stawia obdarowanego w w
    > sprzeczjen z prawem sytuacji.

    On tego nie może przyjąć, bowiem się dopuszcza przestępstwa. Zresztą
    darczyńca też popełnia przestępstwo.

  • 150. Data: 2005-05-07 16:41:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, ale swiadczy sprzedaz detalicza. A czas wybierania towaru przez
    klienta
    > nie jest ograniczony zadnym przepisem.
    > Wg Twojej teorii nie mozna takiego menela wyprosic.

    Można oświadczyć mu, że o 22:00 zamykamy sklep ze względów
    bezpieczeństwa i dalsze zakupy może kontynuować przez okienko. Pod
    okienkiem faktycznie może stać do woli i mu nic nie zrobisz. Jak
    siądzie, to spowoduje powszechne zgorszenie i jest podstawa do Izby.