  • Data: 2007-07-08 16:43:34
    Temat: Faktura dla brytyjskiej firmy a jurysdykcja
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam fakturę wystawiona w Polsce na nabywce z siedzibą w Anglii.
    Odebrał on towar i nie zapłacił, nie mam umowy spisanej. Przed jakim
    sądem mogę dochodzić swoich praw?

    1. Co było przedmiotem umowy?
    Butelki z alkoholem.

    2. Czy zawarto umowę o właściwość sądu?
    Brak umowy w ogóle, ustne zamówienie na podstawie którego wystawiono
    fakturę na firme z siedziba w UK, wysyłka do firmy brytyjskiej ale na
    adres szczeciński (stamtąd popłyneło dalej)

    3. Gdzie odebrał towar?
    Polska firma w imieniu brytyjskiej odebrała towar w Szczecinie.

    Pozdrawiam, zrozpaczony