    From: Marek <m...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Faktura bez umowy pisemnej
    Date: Tue, 12 Aug 2008 21:16:57 +0200

    Wystawiłem pewnej firmie fakturę za wykonanie pewnej usługi (chociaż bardzo
    efemerycznej, nie ma dowodów wykonania). Właściwie kilka faktur, bo
    współpraca trwała parę miesięcy. Firma zapłaciła. Wszystko było cacy,
    wszyscy byli zadowoleni. Minęło pół roku ciszy, a teraz dostałem pismo, że
    chcą... kasę z powrotem, bo te uslugi były 'bezumowne'. Trudno mi będzie
    wykazać, że umowa była. No ale zrobiłem, wystawiałem faktury, płacili,
    dawno zapomniałęm o temacie a tutaj taka niespodzianka. Ja zawsze
    rozumiałem bezumowną usługę jako np. umycie mi na skrzyżowaniu szyby przez
    dziecko, mimo że nie chciałem. Ale jeśli ktoś zapłacił, i to nie raz, to...
    chyba wiedział, co robi, za co to? Co o tym myśleć?