    From: c...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: FGŚP - pomocy - dlugie
    Date: Wed, 08 May 2002 21:12:42 +0200

    witam,
    mam maly problem z Funduszem Gwarantowanych Swiadczen pracowniczych.
    Wedle ustawy odmowili mi wyplaty swiadczenia bo zostal przekroczony
    ustawowy termin. Pomiedzy upadloscia firmy (faktyczna niewyplacalnoscia)
    a ustaniem stosunku pracy, za ktory nie dostalem wynagrodzenia, minelo
    ponad 12 m-cy. FGSP nie wzial pod uwage, ze w miedzyczasie toczylo sie
    postepowanie sadowe, egzekucyjne i komornik nic nie wskoral. Wg. ZUS
    faktyczne zaprzestanie dzialalnosci bylo pozniej (o 12 miesiecy) niz moj
    pracodawca faktycznie zaprzestal placenia. Co mam zrobic. Moge sie
    odwolac do sadu pracy ale nie wiem czy to ma sens. Moze pozwac
    wlasciciela na drodze cywilnej???
    Z gory dzieki za wszystkie rady.
    Pozdrawiam, Charlie