  • Data: 2002-05-09 08:55:52
    Temat: Re: FGŚP - pomocy - dlugie
    Od: "Zbynek Ltd." <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    c...@g...pl wrote:

    > mam maly problem z Funduszem Gwarantowanych Swiadczen pracowniczych.

    Ba. Nie Ty jeden.

    > Wedle ustawy odmowili mi wyplaty swiadczenia bo zostal przekroczony
    > ustawowy termin.

    Teoretycznie mieli takie prawo.

    > Pomiedzy upadloscia firmy (faktyczna niewyplacalnoscia)
    > a ustaniem stosunku pracy, za ktory nie dostalem wynagrodzenia, minelo
    > ponad 12 m-cy. FGSP nie wzial pod uwage, ze w miedzyczasie toczylo sie
    > postepowanie sadowe, egzekucyjne i komornik nic nie wskoral.

    Dokladnie jak u mnie. Zaden termin pomiedzy tymi wszystkimi
    instytucjami nie zostal przekroczony, ale Fundusz twierdzi, ze
    powinienem do nich napisac do 7 dni po ustaniu stosunku pracy.
    Bezsens, prawda? Jednakze sami wiedza, o tej sprzecznosci i
    zaproponowali mi, abym napisal prosbe o przywrocenie terminu i podal w
    niej wszystkie terminy w jakich skladalem wszystkie pisma do sadu itp.
    Dopiero wtedy moga sie ustosunkowac pozytywnie do tego terminu. Ech,
    meandry polskiego prawa. F. Kafka sie usmiecha z zaswiatow.

    > Moge sie
    > odwolac do sadu pracy ale nie wiem czy to ma sens.

    Nie. Sprawa jest juz skonczona, opieczetowana, zamknieta w archiwum.
    Koniec.

    > Moze pozwac
    > wlasciciela na drodze cywilnej???

    Mozna.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993
    Bez molo Polska będzie krótsza o 511 metrów.
    Słowniczek trudnych terminów:
    molo = taki drewniany pomost