  • 1. Data: 2008-01-31 20:50:11
    Temat: Ewakuacja
    Od: "lawender" <l...@o...eu>

    Centrum miasta. Dziesięciopiętrowy blok. Policja znajduje w mieszkaniu sąsiada
    materiały wybuchowe. Służby porządkowe nawołują do natychmiastowego opuszczenia
    lokali. Rozpoczyna się ewakuacja mieszkańców. Czy istnieje możliwość
    wyprowadzenia mnie, mojej rodziny siłą, wbrew mojej/naszej woli?

    Proszę pominąć ocenę lekkomyślności czy braku odpowiedzialności takiego
    zachowania. Interesuje mnie tutaj podstawa prawna działań Policji, Straży
    Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego czy gazowego w przypadku zagrożenia życia i zdrowia.

  • 2. Data: 2008-02-01 18:21:36
    Temat: Re: Ewakuacja
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2008-02-02 02:26:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "lawender" <l...@o...eu> wrote > lokali. Rozpoczyna się
    ewakuacja mieszkańców. Czy istnieje możliwość
    > wyprowadzenia mnie, mojej rodziny siłą, wbrew mojej/naszej woli?

    Choćby powołując się na stan wyższej konieczności, wyłączający bezprawność
    wszelkich działań wobec was. Wasze życie jest więcej warte niż prawo do
    spokoju pozostania w domu.

  • 4. Data: 2008-02-02 09:45:13
    Od: l...@o...eu

    > Użytkownik "lawender" <l...@o...eu> napisał w wiadomości

    Albo opiekunem obloznie chorej osoby, ktoremu wszystko jedno.
    Interesuja mnie jedynie ewentualne konsekwencje prawne mojej swiadomej decyzji,
    oraz mozliwosci uzycia sily w przypadku stawiania oporu.

  • 5. Data: 2008-02-02 14:14:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <l...@o...eu> wrote
> [...]
    > decyzji,
    > oraz mozliwosci uzycia sily w przypadku stawiania oporu.

    To się nie zastanawiaj o to jak odmówić tylko jak spowodować pomoc organów w
    ewakuacji i transporcie takiej osoby.

  • 6. Data: 2008-02-02 14:25:10
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik <l...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Albo opiekunem obloznie chorej osoby, ktoremu wszystko jedno.

    Tobie się znudziło opiekowanie się czy choremu życie??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2008-02-02 14:34:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <l...@o...eu> wrote
    > Albo opiekunem obloznie chorej osoby, ktoremu wszystko jedno.

    Jeśli ewakuacja zagrażałaby bezpośrednio zdrowiu takiej osoby, wątpię, aby
    ktoś używał siły wobec oporu.

    > Interesuja mnie jedynie ewentualne konsekwencje prawne mojej swiadomej
    > decyzji,
    > oraz mozliwosci uzycia sily w przypadku stawiania oporu.

    Zależy kto podejmuje taką decyzję i o kim. Np. taka sytuacja: nie otwierasz
    drzwi, w środku Ty i chora osoba. W rzeczywistości to Ty uniemożliwisz jej
    ewakucję, a więc narażasz na niebezpieczeństwo(popełniasz przestępstwo).
    Ciekawe co byłoby gdy ta osoba stawiała opór strażakowi, który by ją
    wynosił. Tutaj zadaje się to zależeć, od tego co byłoby dla nie większym
    zagrożenie-ewakuacja czy pozostanie.

  • 8. Data: 2008-02-04 10:29:50
    Od: "lawender" <l...@o...eu>

> [...]
    > ewakucję, a więc narażasz na niebezpieczeństwo(popełniasz przestępstwo).

    Ciekawe. A co jezeli osoba jest ubezwlasnowolniona?

    > Ciekawe co byłoby gdy ta osoba stawiała opór strażakowi, który by ją
    > wynosił. Tutaj zadaje się to zależeć, od tego co byłoby dla nie większym
    > zagrożenie-ewakuacja czy pozostanie.

    Pytanie kto w takiej sytuacji podejmuje decyzje?

  • 9. Data: 2008-02-04 10:33:37
    Od: l...@o...eu

    > <l...@o...eu> wrote
    > To się nie zastanawiaj o to jak odmówić tylko jak spowodować pomoc organów w
    > ewakuacji i transporcie takiej osoby.

    Prosilem nie rozpatrywac tej sprawy w takim kontekscie.

    Pytam prosto i otwarcie - czy mozna odmowic opuszczenia wlasnego mieszkania bez
    ponoszenia konsekwencji prawnych.

  • 10. Data: 2008-02-04 13:52:23
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Ciekawe. A co jezeli osoba jest ubezwlasnowolniona?

    W Polsce eutanazja jest przestępstwem.

    --
    Pzdr
    Leszek