  • 1. Data: 2003-10-16 07:18:26
    Temat: Europa - czy bedzie potrzebny paszport po 1 maja 2004 ?
    Od: "krzysiek" <p...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie czy polakowi po 1 maja 2004 bedzie potrzebny paszport przy
    wyjezdzie do krajow Uni Europejskiej ???

    KP

  • 2. Data: 2003-10-16 10:11:49
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam pytanie czy polakowi po 1 maja 2004 bedzie potrzebny paszport przy
    > wyjezdzie do krajow Uni Europejskiej ???

    Teoretycznie jeszcze tak, bowiem nie wchodzimy od razu do Schengen.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-10-20 09:00:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "krzysiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam pytanie czy polakowi po 1 maja 2004 bedzie potrzebny paszport przy
    > wyjezdzie do krajow Uni Europejskiej ???

    A co, uwierzyłeś eurotomanom, że nie?

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-10-20 11:01:00
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > A co, uwierzyłeś eurotomanom, że nie?
    >
    > Pzdr,
    > BaLab

    Pewnie uwierzył, ale cóż się dziwić.
    Cały układ z Szengen to jeden wielki spisek, aby Polaków oszukać.
    Dla niepoznaki od paru lat jeździli u siebie jak chcieli, ale po referendum w Polsce
    juz z powrotem
    szlabany stawiają.
    Tak, tak. Biednemu zawsze wiatr w oczy.

    mer

  • 5. Data: 2003-10-20 14:53:08
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości

> [...]
    > Cały układ z Szengen to jeden wielki spisek, aby Polaków oszukać.
    > Dla niepoznaki od paru lat jeździli u siebie jak chcieli, ale po

    Po co się pienisz? Euroreferendum już się skończyło, po co więc ta
    europropaganda?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-10-20 17:40:59
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie jeszcze tak, bowiem nie wchodzimy od razu do Schengen.

    A praktycznie?

    www.liwiusz.republika.pl

  • 7. Data: 2003-10-28 12:41:20
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003 09:18:26 +0200, krzysiek wrote:

    > Witam,
    > mam pytanie czy polakowi po 1 maja 2004 bedzie potrzebny paszport przy
    > wyjezdzie do krajow Uni Europejskiej ???
    >
    > KP

    a ja mam pytanie rozszerzające. Niezależnie od tego czy trzeba będzie mieć
    paszport czy nie, czy cudzoziemiec, obywatel kraju nie należącego do UE,
    posiadający zezwolenie na pobyt w Polsce, będzie mógł na tej podstawie
    wjechać do reszty UE (z paszportem czy bez), czy też musi się starać o
    wizy?

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 8. Data: 2003-10-28 17:14:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "maHo" <l...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > posiadający zezwolenie na pobyt w Polsce, będzie mógł na tej podstawie
    > wjechać do reszty UE (z paszportem czy bez), czy też musi się starać o

    Jest to bardzo ciekawe pytanie, podnoszone zresztą przez nasze resorty w
    zastrzeżeniach do Traktatu Konstytucyjnego. Jak brzmi oficjalna odpowiedź
    nie wiem (pisałem tylko pytanie - odpowiedz dostał pewnie kto inny, wot
    uroki urzędowego życia ;-) ). Moim zdaniem należy postanowienia Trakatut
    rozumieć dosłownie i prawo swobodnego przemieszczania, jak i inne prawa
    przyznane na mocy Traktatów, zgodnie obecnymi art. z art. 17 i następnymi
    przyznane jest jako korelat obywatelstwa Unii jedynie _obywatelom_ , czyli
    stałym rezydentom ono nie przysługuje. Podobnie reguluje to Traktat
    Konstytucjyjny w art. 8. Nie jestem przekonany, czy Rada może zgodnie z par.
    2 art. 18 TWE rozszerzyć stosowanie tych przepisów na osoby posiadające
    prawo stałego pobytu w kraju członkowskim. Warto by było spojrzeć na
    Rozporządzenie rady w sprawie wykonywania swobodnego przepływu osób ( numer
    1612 o ile mnie poaięc nie myli) - może tam cos jest. Co prawda art. 39
    (zwobodny przepływ pracowników) nie jest już tak jednoznaczny, ale czytany
    wraz z art. 43 (swoboda zakładania przedsiębiorstw) i art. 49 (swoboda
    świadczenia usług), które mówią wprost o obywatelach ("nationals") państw
    członkowskich niepozostawia chyba wątpliwośći, że te dobrodziejstwa sa
    zarezerwowane dla osób posiadających obywatelstwo któreś z krajów UE -
    ewentualnie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

    Moja interpretacja, jest taka jak powyżej - tylko obywatele. Jak chcesz
    pokopać w rozporządzeniach to www.europa.eu.int/eur-lex/ :-)))

    Depi.

  • 9. Data: 2003-10-30 19:00:21
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003 18:14:35 +0100, Marcin Olender wrote:

    > Użytkownik "maHo" <l...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]
    > Moja interpretacja, jest taka jak powyżej - tylko obywatele.
    :((
    > Jak chcesz
    > pokopać wrozporządzeniach to www.europa.eu.int/eur-lex/ :-)))

    ehh, rozporządzenia, i to w dodatku nie po naszemu .
    chyba zadzwonię do MSZ, i do jakiejś ambasady, np. Niemiec.
    Może czegoś dowiem....

    pozdrav

    maHo
    się

    --
    O Paul, thou Muad'Dib,
    Mahdi of all men,

  • 10. Data: 2003-10-31 13:00:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > ehh, rozporządzenia, i to w dodatku nie po naszemu .
    > chyba zadzwonię do MSZ, i do jakiejś ambasady, np. Niemiec.
    > Może czegoś dowiem....

    No trzeba się uczyć języków. Polskie wersje są na www.ukie.gov.pl ->
    dokumenty -> baza tłumaczeń

    A tak w meritum to :

    a) czegoś sie już dowiedziałeć, możesz to najwyżej potwierdzić

    b) co zrobił pośrednio Gunther Verheugen ostatnio, nawołujac bezpaństwowców
    z krajów bałtyckich ( głównie rosyjskich rezydentów Łotwy) o jak najszybsze
    przyjmowanie obywatelstwa swoich krajow, gdzyż nie będą im przysługiwały
    prawa zarezerwowane dla obywateli.

    Depi.