  • 1. Data: 2006-11-25 15:07:25
    Temat: Alimenty
    Od: "Lily" <l...@g...com>

    Witam wszystkich,
    mam pewien problem, otoz moi rodzice niedlugo sie rozwiada m.in.
    dlatego, ze moj ojciec jest alkoholikiem i niestety nie chce leczyc
    tej choroby, stajac sie coraz bardziej agresywny i pelen nienawisci.
    Zastanawiam sie, czy beda przyslugiwac mi alimenty? Mam dwadziescia lat
    i jestem studentka, ktora juz pracuje.
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Lily

  • 2. Data: 2006-11-26 09:41:55
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Lily" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > tej choroby, stajac sie coraz bardziej agresywny i pelen nienawisci.
    > Zastanawiam sie, czy beda przyslugiwac mi alimenty? Mam dwadziescia lat

    zalezy

  • 3. Data: 2006-11-27 21:45:44
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Lily" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Zastanawiam sie, czy beda przyslugiwac mi alimenty? Mam dwadziescia lat
    > i jestem studentka, ktora juz pracuje.

    Wszystko zależy od tego czy jesteś w stanie się samodzielnie utrzymać. Mówi
    o tym wprost art. 133:

    Art. 133 par. 1 krio: Rodzice obowiązani są do świadczeń alimentacyjnych
    względem dziecka, które nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie,
    chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego
    utrzymania i wychowania.

    Alimenty nie mogą stanowić źródła dochodu. Jeśli pomimo tego, że pracujesz
    Twoje uzasadnione wydatki przekraczają zarobki - masz prawo do alimentów.
    ---------
    Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2006-11-29 09:12:55
    Od: "Lily" <l...@g...com>