  • 1. Data: 2009-05-15 15:54:35
    Temat: Emerytura
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Urodzilam sie w 1969 r . , ukonczylam liceum ogolnoksztalcace oraz 2 letnie
    studium .
    ZUS zaliczyl mi do kapitalu poczatkowego nauke + okres pobierania zasilkow dla
    bezrobotnych i 7 m-cy pracy . Lacznie prawie 6 lat .
    Od 1998 roku przez 8 lat prowadzilam wlasna dzialalnosc gospodarcza i odprowadzalam
    ustawowe skladki na Zus .
    Teraz mieszkam od 3 lat za granica ( wyszlam za maz , ale zachowuje polskie
    obywatelstwo)
    w jednym z krajow Uni Europejskiej.
    Ale tutaj nie pracuje i nie odprowadzam skladek emerytalnych .
    Moje pytanie to czy bede miala jakies prawo do emerytury w Polsce kiedy osiagne
    wiek
    emerytalny pomimo , ze nie mam przepracowanych 20 lat pracy ?
    Serdecznie dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-15 20:05:38
    Temat: Re: Emerytura
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 17:54:35 +0200, Anna napisał(a):

> [...]
    > wiek
    > emerytalny pomimo , ze nie mam przepracowanych 20 lat pracy ?
    > Serdecznie dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    trzeba by zajrzeć do ustawy, ale nie widzę przeszkód w przyznaniu
    emerytury.
    Tyle, że jej wysokość będzie ulależniona od ilości zgromadzonego w ZUS i
    OFE kapitału.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

  • 3. Data: 2009-05-16 05:44:10
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Anna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie to czy bede miala jakies prawo do emerytury w Polsce kiedy
    > osiagne
    > wiek
    > emerytalny pomimo , ze nie mam przepracowanych 20 lat pracy ?

    Zgodnie z prawem UE bedzie Ci przysługiwała emerytura cząstkowa z każdego
    kraju w ktorym będziesz pracowała ponad 1 rok. Polska emerytura cząstkowa
    będzie Ci przysługiwała gdy przepracujesz w sumie ponad 20 lat (we
    wszystkich krajach UE włącznie z Polską).

    pozdr