  • 1. Data: 2002-12-06 23:34:08
    Temat: Eksmisja
    Od: "Gazeta" <p...@g...pl>

    Witam !

    Moje pytanie dotyczy stosunku najmu, sytuacja jest dosc zawila i
    postaram sie ja jasno przedstawic.
    Od jakiegos czasu wynajmuje pokoj w kamienicy. Wszystko jak dotad ukladalo
    sie swietnie, oprocz mnie mieszkalo tam jeszcze dwoch innych studentow,
    trzeci pokoj pozostawal pusty. Niestety pewnego feralnego dnia pojawila sie
    4-osobowa rodzina z psem i zamieszkala w tymze pokoju.(Nie mam zadnych
    uprzedzen , jednak zaznacze, ze nie wywodza sie oni z wyzyn spolecznych.)
    Wszystko byloby wzglednie znosne gdyby nie fakt, ze nie placa oni za nasze
    wspolne zobowiazania ( prad, gaz). Tu ogarnela mna niepohamowana wscieklosc
    i udalam sie do administracji budynku. Powiedziano mi, ze bardzo chetnie by
    ich usuneli poniewaz nie placa oni rowniez za najem.
    I tu pojawia sie zasadnicza kwestia - czy w ogole mozna ich usunac? Czy
    ma tu zastosowanie okres ochronny? Zaznaczam, ze nie ma tam malych dzieci,
    kobiet w ciazy, bezdrobotnych ani tez emerytow czy recistow pozostajacych w
    niedostatku.
    Bardzo prosze o odpowiedz - jestesmy zdesperowani i zmeczeni........

    Monika

  • 2. Data: 2002-12-06 23:45:20
    Temat: Re: Eksmisja
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gazeta" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niedostatku.
    > Bardzo prosze o odpowiedz - jestesmy zdesperowani i zmeczeni........

    Zaznaczam, że nie jestem prawnikiem tylko administratorem prywatnych
    kamienic. Ale jak już pisałam-prawnicy raczej nie odpowiadają /może na
    priva?/.
    Twój opis jest dla mnie niejasny.
    Dlaczego macie wspólne zobowiązania - czy jest jeden licznik na 3
    mieszkania?Należy to zmienić.
    Jaka to jest administracja - prywatna czy gminna? Tu jest duża różnica w
    przeprowadzaniu eksmisji.

    Żeby przeprowadzić eksmisję trzeba mieć podstawę, następnie wyrok sądu
    /trochę to trwa/ i jeśli zasądzona jest eksmisja "na bruk" /nie stosują sądy
    tego, teraz już nawet nie będą mogły/ to wtedy obowiązuje okres ochronny od
    XI do IV. Pewnych osób nie można wcale tak usunąć.
    Ale wyroki najczęściej mówią o eksmisji do lokalu socjalnego, który musi
    zapewnić gmina. I tu jest problem-prywatnemu zapewni, bo inaczej musi
    płacić. A gminnym administracjom - po co?

    Wyjaśnij status twojego najmu, to może będę wiedziała coś więcej. A może
    ktoś jeszcze się wypowie.

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 3. Data: 2002-12-06 23:50:36
    Temat: Odp: Eksmisja
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gazeta <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asrbrn$kii$...@n...gazeta.pl...

    > Bardzo prosze o odpowiedz - jestesmy zdesperowani i zmeczeni........

    od 1.11 do 31.03 nastepnego roku obowiazuje okres ochronny i w tym czasie
    nie wolno nikogo eksmitować zgodnie z art.16 ustawy o ochronie praw
    lokatorów.

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-07 00:14:01
    Od: "Gazeta" <p...@g...pl>

    Licznik jest rzeczywiscie jeden na trzy pokoje - z tego co wiem energetyka
    ine chciala sie zgodzic na osobne.
    Administrator jest prywatny.

    Dziekuje za odpowiedzi. Jestm zalamana - jedyne wyjscie to zadac osobnych
    licznikow, o ile energetykka sie zgodzi.

    Monika

  • 5. Data: 2002-12-08 00:26:55
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dziekuje za odpowiedzi. Jestm zalamana - jedyne wyjscie to zadac osobnych
    > licznikow, o ile energetykka sie zgodzi.

    Jeśli się nie zgodzi to administracja powinna wziąć licznik na siebie a wam
    założyć podliczniki i z nich rozliczać. Jedyny problem może stanowić brak
    możliwości rozdzielenia instalacji.
    A swoja drogą dziwi mnie takie postępowanie prywatnej administracji. U nas
    też są pozostałości z dawnych czasów w postaci mieszkań podzielonych na
    kilka lokali ale nigdzie nie ma wspólnych liczników. Poza tym wymiana i
    naprawa instalacji elektrycznej należy do właściciela lokalu więc radzę
    naciskać administrację,

    Wiewióra