  • 1. Data: 2007-09-14 14:52:21
    Temat: Egzekucja z aktu notarialnego
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Będę notarialnie zawierał umowę przedwstępną zakupu mieszkania. Ktoś mi
    doradził, żeby w tej umowie zawrzeć punkt o egzekucji z aktu notarialnego,
    który to punkt ma spowodować że sprzedający nie będzie mógł się wycofać z
    umowy i spłacić 2krotności zadatku, ale będę go mógł przymusić do zawarcia
    umowy, oraz to że będę mógł go zmusić do tego (lub do zapłaty 2krotności
    zadatku) w uproszczony sposób, bez normalnego cywilnego pozwu.

    Pogooglałem troche i coś mi się w tej radzie nie zgadza. Bo mi wychodzi że:

    1. akt notarialny sam z siebie daje mi możliwość wyegzekwowania realizacji
    umowy, bez żadnego dodatkowego punktu o egzekucji z aktu,

    2. nigdzie nie znalazłem informacji o tym, że mógłbym realizację umowy/zwrot
    2x zadatku wyegzekwować w uproszcony sposób, w związku z tym mam
    wątpliwości że tak czy inaczej, jak będę chciał coś egzekwować od
    sprzedającego to muszę założyć mu sprawę cywilną i odczekać grzecznie w
    kolejce na rozprawę te kilka miesięcy/lat.

    Pytanie, czy mam rację w w/w pkt 1. , i czy wątpliwości w 2. są uzasadnione?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-09-15 09:33:36
    Temat: Re: Egzekucja z aktu notarialnego
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>