    From: "Sebastian Tatol" <s...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwny spadek
    Date: Fri, 21 Jan 2005 15:24:57 +0100

    Witam,

    Opis sytuacji:
    1. W dniu 24.09.2004, zginęli w wypadku samochodowym moi Rodzice
    2. Jestem ich jedynym dzieckiem i jak sądzę jedynym spadkobiercą ustawowym
    3. Statystyczne karty zgonu wymieniają datę śmierci, lecz nie podają
    godziny - a zatem nie została ustalona kolejność śmierci, jenakże
    4. Urząd Stanu Cywilnego wypisał dwa akty zgonu, pierwszy dla Mamy, wpisując
    w rubryce stan cywilny - "mężątka", drugi dla Taty, wpisując w rubryce stan
    cywilny - "wdowiec".

    W związku z powyższym, zaistniała dla mnie niekorzystna okoliczność, taka,
    że prawdopodobnie Sąd rozsztrzygajac o spadku stwierdzi, że Tata i ja
    dziedziczymy po połowie majątku po Mamie, a następnie ja dziedziczę całość
    po Tacie.

    Zwróciłem się do USC o sprostowanie aktu zgonu Mamy poprzez wpisanie w
    rubryce stan cywilny "wdowa" jednakże uzyskałem odpowiedź że nie jest to
    możliwe, a jedynie można wpisać w akcie zgonu Taty - "żonaty". Nie jest to
    możliwe gdyż nie można potraktować wpisu w akcie zgonu Mamy jako oczywistej
    omyłki pisarskiej (art. 28) a zatem nie ma podstaw do jego zmiany.

    Proszę, poradźcie mi co zrobić, abym dziedziczył bezpośrednio po Mamie i po
    Tacie, albo żeby po prostu Tata nie dziedziczył po Mamie (tj. jak zmienić
    akty zgonu i czy da się zrobić tak jak chcę) - jesli znacie jakiegoś
    sensownego prawnika od spadków w Warszawie, to dajcie namiar.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Sebastian Tatol