  • 1. Data: 2004-09-13 10:10:28
    Temat: Dzierżawa niszczeje
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    Witam

    Został wydzierżawiony dom na 30 lat, małżeństwo coś zaczęło robić, jednak
    mąż zmarł i od tej pory kobita nawet stopy nie postawiła na terenie
    nieruchomości. Podwórko zarasta, nie wiem kiedy chałupa zacznie popadać w
    ruinę.
    Zapłata nastąpiła z góry. Facetka nie chcę zrezygnować z umowy, bo żąda nie
    wiadomo jakich pieniędzy.
    Czy można rozwiązać z nią umowę na podstawie rażącego naruszenia umowy
    (właściwie przepisów KC) i nie zwracać ani grosza uzasadniając to potrzebą
    poniesienia kosztów przeprowadzenia remontu i uporządkowania terenu?

    Bartłomiej Czerkun
    r...@a...pl
    tel./fax 68/374-39-91
    507029916
    gg 1441667

  • 2. Data: 2004-09-13 10:44:24
    Temat: Re: Dzierżawa niszczeje
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Bartek_1978 pisze:

> [...]
    >
    > Został wydzierżawiony dom na 30 lat, małżeństwo coœ zaczęło robić, jednak
    > mšż zmarł i od tej pory kobita nawet stopy nie postawiła na terenie
    > nieruchomoœci. Podwórko zarasta, nie wiem kiedy chałupa zacznie popadać w
    > ruinę.
    > Zapłata nastšpiła z góry. Facetka nie chcę zrezygnować z umowy, bo żšda
    > nie wiadomo jakich pieniędzy.
    > Czy można rozwišzać z niš umowę na podstawie rażšcego naruszenia umowy
    > (właœciwie przepisów KC) i nie zwracać ani grosza uzasadniajšc to potrzebš
    > poniesienia kosztów przeprowadzenia remontu i uporzšdkowania terenu?

    Polubownie to mozna sprobowac znalezc inego dziezawcy i dokonac "cesji"..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-13 11:36:54
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    > Polubownie to mozna sprobowac znalezc inego dziezawcy i dokonac "cesji"..

    Bardziej jednak interesuje mnie opcja całkowitej rezygnacji z dzierżawy :(