  • 1. Data: 2004-09-13 08:34:01
    Temat: Podrobienie podpisu
    Od: "laros" <l...@w...pl>

    Witam.
    Czy ktoś z grupowiczów wie może jakie grożą konsekwencje za podrobienie
    podpisu na umowie telekomunikacyjnej ,oraz z jakiego paragrafu może to być
    ścigane? Za pomoc będę bardzo wdzięczny.Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-09-13 09:31:03
    Temat: Re: Podrobienie podpisu
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    może to być
    > ścigane? Za pomoc będę bardzo wdzięczny.Pozdrawiam.

    [kodeks karny]:
    "Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego
    używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5."

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-09-13 10:19:20
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    laros <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > podpisu na umowie telekomunikacyjnej ,oraz z jakiego paragrafu może to być
    > ścigane? Za pomoc będę bardzo wdzięczny.Pozdrawiam.

    Jeśli dobrze pamiętam to art. 172 kk - fałszowanie dokumentów.
    Do 5 lat więzienia grozi.

    rezydent

  • 4. Data: 2004-09-13 11:06:10
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 5. Data: 2004-09-13 15:28:59
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Rezydent"
    <>
    > Jeśli dobrze pamiętam to art. 172 kk - fałszowanie dokumentów.
    > Do 5 lat więzienia grozi.

    Nie jest to 172 kk ani obecnie ani w kodeksach karnych z 1969 i 1932 roku.
    Obecnie jest to 270 par 1 kk, zagrożenie to kara grzywny, kara ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    ---
    Pzdr

  • 6. Data: 2004-09-13 19:29:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    No i z reguły idzie to w parze z art. 286 kk, bo rodzi z reguły ujemne
    skutki dla którejś ze stron umowy. No chyba, że fałszywy podpis złożono za
    wiedzą i wolą tej osoby, a osoba ta nie wypiera się zawarcia transakcji, bo
    wówczas pozostaje samo gołe 270 kk i to zresztą do umorzenia warunkowego.

  • 7. Data: 2004-09-13 20:24:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wówczas pozostaje samo gołe 270 kk i to zresztą do umorzenia warunkowego.

    Jakim cudem? Przecież tam jest 5 lat.

    KG

  • 8. Data: 2004-09-13 20:38:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Jakim cudem? Przecież tam jest 5 lat.

    Pewnie Robert będzie twierdził, że można się z kimś tam pojednać i
    załapać na art. 66 § 3 k.k. ;)
    Osobiście nie widzę możliwości warunkowego umorzenia
    66 § 2 k.k. nie wchodzi w grę z uwagi na zagrożenie, a 66 § 3 z uwagi
    na brak pokrzywdzonego z którym można się jednać

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-09-13 22:08:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakim cudem? Przecież tam jest 5 lat.

    Zagalopowałem się. Kiedyś coś takiego prokurator kazał umorzyć na znikomą
    szkodliwość. Faktycznie warunkowo tego umorzyć się jednak nie da.