  • 1. Data: 2010-01-13 09:14:36
    Temat: do kiedy można zgłosić na policję pobicie
    Od: bombell <r...@r...net>

    Witam,

    Mój znajomy został pobity w barze w ostatnią sobotę niestety nikt nie
    widział tego bo został wyciągnięty na zewnątrz. Ma mocno
    pokiereszowaną twarz. Był pijany niestety. Do kiedy można zgłosić
    takie zajście na policję i czy jest w ogóle sens jeśli nikt tego nie
    widział?. Może wystarczy narazie uzyskać opis od lekarza? a później
    gdy będzie już w lepszym stanie zgłosić takie zajście?

  • 2. Data: 2010-01-13 09:45:18
    Temat: Re: do kiedy można zgłosić na policję pobicie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >został wyciągnięty na zewnątrz

    Ilu było sprawców? Ktoś widział, jak był "wyciągany"?

    >Do kiedy można zgłosić
    >takie zajście na policję

    Zgłosic można, w zasadzie bez limitu czasowego, tylko czy po długim czasie
    ma to sens, aby cokolwiek ustalić...

    >i czy jest w ogóle sens jeśli nikt tego nie
    >widział?

    A on wie kim byli sprawcy

    >Może wystarczy na razie uzyskać opis od lekarza?

    ma to znaczenie, gdyż od obrażen zalezy kwalifikacja. uszkodzenie ciala
    trwajace do 7 dni sa scignae z oskarzenia prywatnego (trzeba wniesc oplate),
    trwające dłużej lub gdy bilo go wiecej osob oskarzenie publiczne.

  • 3. Data: 2010-01-13 09:57:55
    Od: bombell <r...@r...net>

    On 13 Sty, 10:45, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > Ilu było sprawców? Ktoś widział, jak był "wyciągany"?

    jeden, może i ktoś widział ale na pewno nikt się nie przyzna

    > Zgłosic można, w zasadzie bez limitu czasowego, tylko czy po długim czasie
    > ma to sens, aby cokolwiek ustalić...

    > A on wie kim byli sprawcy

    podejrzewa osobe ktora mogla mu to zrobic ale nie zna jej ani imienia
    ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

  • 4. Data: 2010-01-13 10:31:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "bombell" <r...@r...net> napisał
    >ani nazwiska i ledwo co to pamieta.

    No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

  • 5. Data: 2010-01-13 12:16:37
    Od: bombell <r...@r...net>

    On 13 Sty, 11:31, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "bombell" <r...@r...net> napisał

    > No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

    Wspolwlasciciel baru slyszal ich rozmowe tj. mojego znajomego z nim,
    moj znajomy po pijanemu prawdopodobnie powiedzial cos obrazliwego do
    niego i on mu pogrozil pozniej to pamieta. Wie jak wyglada ten koles
    co mu grozil. Watpie zeby tez ten wlasciciel cos chcial powiedziec bo
    to chyba jacys kumple.

  • 6. Data: 2010-01-13 12:18:23
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "bombell" <r...@r...net> napisał
    >
    > No to jak chce udowodnić winę sprawcy...?

    W lokalach często jest monitoring...

    Pzdr
    Piotrek

  • 7. Data: 2010-01-13 12:38:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "X-Man" <k...@w...pl> writes:

    > W lokalach często jest monitoring...

    Bardzo nam przykro, nagranie się nie zachowało.

    MJ

  • 8. Data: 2010-01-13 12:59:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "bombell" <r...@r...net> napisał
    >moj znajomy po pijanemu prawdopodobnie powiedzial cos obrazliwego do
    >niego

    Jeśli obrażenia nie trwały dłużej niż 7 dni to moim zdaniem nie ma sensu,
    gdyż przy jednym sprawcy będzie to z osk. prywatnego. Przy wyzywającym
    zachowaniu pokrzywdoznego (obraził go), sąd może odstąpić od ukarania.
    Zresztą nie sądzę, aby były mocne dowody.

    >i on mu pogrozil pozniej to pamieta.

    Groźba jest ścigana na wniosek, ale znowu: dowód-zeznanie pijanego...?

  • 9. Data: 2010-01-13 15:13:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bardzo nam przykro, nagranie się nie zachowało.

    Na pytanie klienta pewnie padnie taka odpowiedź. Ale na pytanie Policji
    może się okazać, że jednak coś jest. Pytanie na ile użyteczne, bo jakość
    tych zapisów bywa tak mizerna, że często ciężko cokolwiek wywnioskować. No
    i nie ma głosu.

  • 10. Data: 2010-01-13 15:16:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bombell" <r...@r...net> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    Zasadniczo jedynym ograniczeniem czasowym jest przedawnienie ścigania. To
    znaczy można złożyć zawiadomienie nawet o przedawnionym przestępstwie, ale
    to już żadnego sensu naprawdę nie ma. Natomiast na pytanie, czy w ogóle
    jest sens zgłosić pobicie, to przede wszystkim należy najpierw się
    zastanowić, czy faktycznie doszło do przestępstwa oraz czy istnieją
    racjonalne przesłanki wskazujące na możliwość ustalenia sprawcy.