  • 1. Data: 2012-11-27 19:13:00
    Temat: Dublowana składka zdrowotna KRUS
    Od: z <z...@u...pl>

    http://www.mir.krakow.pl/aktualnosci.php?akt=400

    Jako praworządny obywatel mając 2 hektary ziemi której i tak nie
    uprawiam zamiast iść na zasiłek dla bezrobotnych zgłosiłem się do
    ubezpieczenia Krus. To tylko chwilowo (odpukać) a potem znowu zmierzam
    do Zusu. Zgłosić trzeba - takie prawo.
    Jakie było moje zdziwienie kiedy ładna pani policzyła mi do
    ubezpieczenia aż 9 ha przeliczeniowych. Działki to współwłasność z
    dziada pradziada. Taki bajzel w papierach. Wszyscy współwłaściciele będą
    płacić za całość działki.
    Posłowie piszą interpelacje, organizacje protestują a chore prawo dalej
    działa. Niby nieduże pieniądze ale się wk... zdenerwowałem.
    W sumie to wychodzi na to że lepiej było się nie zgłaszać bo już
    poniosłem koszty. Teraz kiedy mają mnie w papierach to pewnie skarżyć,
    odwoływać się, dalej ponosić koszty.
    Udało się komuś coś wywalczyć w tym temacie? Ktoś przerabiał odwołania?
    Warto?

  • 2. Data: 2012-12-01 23:35:49
    Temat: Re: Dublowana składka zdrowotna KRUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2012, z wrote:

    > Posłowie piszą interpelacje, organizacje protestują
    > a chore prawo dalej działa.

    Może posłowie powinni zdawać sobie z tego sprawę nim zagłosują "za"?
    Grupę by poczytali. Archiwum może być.

    Przecież taki poseł to w zasadzie jak kierowca - powiedzenie po kolizji
    "myślałem" nie odnosi skutku.
    Tylko obiekt sterowania ma bezwładność większą niż transatlantyk,
    więc przestawienie wajchy wymaga pewnej rozwagi.

    A wydawało by się, że choćby programiści jakichś podstawowych
    elementów sprawdzania się dorobili, choćby warunków brzegowych
    i ich okolic.
    Bierzemy na przykład zwyczajową umowę o pracę na 1/365 etetu
    w trybie "8 godzin wymiaru dziennie" i ustalamy czy wg przepisu
    taki w dniu pracy ma urlop czy nie ma :P
    (nie krzyczeć bo wiem że jest poprawione choć trochę, znaczy
    "godzinowo", ale absurd był przedni a wiele lat obowiązywał).

    > W sumie to wychodzi na to że lepiej było się nie zgłaszać

    Ci ścigani o zapłacenie abonamentu myślą pewnie to samo
    (mam nadzieję że dla czytelników jest jasne dlaczego)
    Tak się buduje antypraworządność.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-12-02 13:09:36
    Od: z <z...@u...pl>

    > Tak się buduje antypraworządność.

    40 lat staram się być praworządnym człowiekiem.
    To co teraz widzę (akurat mam do czynienia) Woła o pomstę do nieba.
    Jeśli tak ma wyglądać państwo to tak jestem antypaństwowcem.

  • 4. Data: 2012-12-02 14:08:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-02 13:09, z pisze:

    > 40 lat staram się być praworządnym człowiekiem.
    > To co teraz widzę (akurat mam do czynienia) Woła o pomstę do nieba.
    > Jeśli tak ma wyglądać państwo to tak jestem antypaństwowcem.

    Dobrze chociaż na starość zmądrzeć ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-12-02 15:32:06
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-12-02 14:08, Liwiusz pisze:
    > Dobrze chociaż na starość zmądrzeć ;)

    Tak dla uzupełnienia :-)
    Jeden urząd gminy wystawia nakazy podatku rolnego na cały areał działki
    a na dole dopisuje że to jest współwłasność taka i tak część.
    Drugi urząd gminy natomiast wpisuje tylko tyle ile jest faktycznie w
    użytkowaniu :-) Jeden kraj, jedne przepisy.
    Urząd pracy ma w d... dokumenty wystawiane przez krus. (ubiegam się o
    refundację składek) Krus musi na specjalnym druku pochodzącym z UP
    wpisać to samo co mi przysłał na urzędowej decyzji. Inaczej się nie da
    trzeba fizycznie się stawić.
    Urząd pracy również ma w du... dokumenty wystawiane przez gminę - nakaz
    podatkowy, musi być specjalne zaświadczenie wystawiane co kwartał. Krus
    nie ma za to takich problemów.
    Oczywiście cała ta operacja pociągnie za sobą koszty zarówno po stronie
    mnie petenta jak i administracji. Ale przecież trzeba "walczyć z
    bezrobociem :-)