  • 1. Data: 2006-03-13 13:57:30
    Temat: Dożywocie z samochodem ;)
    Od: "g-jaro " <g...@W...gazeta.pl>

    Witam, i prosze o poradę .

    Małżeństwo po rozwodzie. Kasa podzielona i wszystko "ok" poza jednym
    wrzodem... chodzi o samochód. Mało to warte ale zbliża się czas placenia OC i
    trzeba by wreszcie jakoś to ruszyć. Jak rozumiem formalnie jesteśmy z byłą
    właścicielami 50/50 . Dowód rejestracyjny jest na mnie. Urzędnicy (wydział
    komunikacji, US) nie widzą logicznego wyjścia, nie mają pomysłu itp., czyli
    normalka w Polsce.

    Czego chcę ? Chcę by auto stałą się wyłączną własnością byłej żony za skromną
    (50 % :) ) rekompensatą dla mnie. Z nią mam domówione ale jak to legalnie,
    łatwo, szybko i przyjemnie załatwić ?

    Rozważam sprzedaż samochodu (50% udziału ???? ) byłej (jak to zapisać w
    umowie, czy ona potem bez problemu zarejestruje i ubezpieczy ?). A może
    zawrzeć (wreszcie) umowę (chyba nie musi być notarialna ?) z byłą o podziale
    majątku dorobkowego (samochód, troche pierdół AGD/RTV) tak, że w efekcie
    samochód będzie dla mnie i wtedy sprzedam jej go w "całości". No sam nie wiem,
    a czas goni.

    Wszlekie rady mile widziane.

    Pozdrawiam i z góry dzięki z jakiekolwiek porady.
    Jarek