  • 1. Data: 2005-04-08 11:40:47
    Temat: Dowod osobisty
    Od: "Kusan" <m...@w...pl>

    Witam wszystkcih

    Mam pytanie babcia zameldowala mnie na swoim mieszkaniu. Z tego co wiem
    powninem wyminc dowod w ciagu 2 miesiecy ale neisty wypadl mi wazny wyjazd i
    niezdaze tego zrobic co sie stanie jezeli wyminie go pozniej groza mi jakies
    konsekwencje?

  • 2. Data: 2005-04-08 12:22:53
    Temat: Re: Dowod osobisty
    Od: greg <o...@C...pl>

    Art. 55. ustawy o Ewidencji Ludności i dowodach osobistych (Dz.U.2001 nr
    87 poz 960 z zm)
    Kto:
    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    2) zatrzymuje cudzy dowód osobisty,
    3) nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego,
    4) nie zawiadamia o znalezieniu dowodu osobistego w przypadku, o którym
    mowa w art. 42 ust. 2,
    5) nie zwraca znalezionego dowodu osobistego w przypadku, o którym mowa
    w art. 42 ust. 3,
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesięca albo karze grzywny.

    ale to tylko w ekstremalnych sytuacjach. ja 2 lata nie wmienilem i nic
    mi nikt nie zrobil