  • 11. Data: 2015-10-06 21:56:19
    Temat: Re: Doręczenie nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    re wrote:
    > W sądzie są akta sprawy. Masz możliwość przeglądania ich i możesz robić
    > ich odpisy, czyli po prostu kopie w dowolny sposób,

    I to mi sie w sądach podoba.
    Możesz wziąć akta do reki i sobie pstryknać telefonem każdą stronę.
    Ale jak chcesz zrobić z tego ksero "to se bez zgody sądu, wniosku,
    papierka, pieczątki i opłaty ne da".

  • 12. Data: 2015-10-06 22:51:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-06 o 21:56, witek pisze:

    > I to mi sie w sądach podoba.
    > Możesz wziąć akta do reki i sobie pstryknać telefonem każdą stronę.
    > Ale jak chcesz zrobić z tego ksero "to se bez zgody sądu, wniosku,
    > papierka, pieczątki i opłaty ne da".

    Czasem zgoda jest potrzebna i na zdjęcia. Ale już bez opłaty.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-10-07 22:37:14
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Tue, 06 Oct 2015 20:21:28 +0200, re napisał(a):

    > Nie całkiem wiem o czym mowa, ale wyobrażam sobie, że faktura gotówkowa
    > jest tylko sposobem zapłaty a nie dowodem na jej wykonanie. Gdyby np
    > fakturze stało "do zapłaty 100, zapłacono 0" to nadal jest niezapłacona.
    > I czy to zrobisz gotówką czy przelewem nie jest istotne z punktu
    > widzenia spełnienia roszczenia o zapłatę.

    Tak, gdyby istniało obostrzenie, zdaje się ,,pozostaje do zapłaty" to
    oczywiście widać, że jest to faktura terminowa.

    Jednak w normalnym biznesie, przy przekazaniu towaru z rąk do rąk (czy
    też wysyłkowo) bądź wykonaniu usługi, mamy generalnie dwa typy faktur:
    odroczona na przelew, albo gotówkowa (lub kartą płatniczą) od ręki.

    Jeśli klient biznesowy wybiera płatność gotówką (lub poprzez terminal,
    ale natychmiastowo), to faktura z zapisem ,,płatność: gotówka" jest dla
    niego wystarczającym potwierdzeniem, że już zapłacono. Przynajmniej i ja
    i moich kilku szefów nie spotkało się jeszcze z pretensjami z tego tytułu.

    Wtrącę: po coś w końcu ten system fakturowy uprościliśmy. Kiedyś faktura
    musiała być w przynajmniej 2 kopiach, z pieczątkami i własnoręcznym
    podpisem. Teraz może być przesłana mailem lub faksem bez żadnego podpisu
    ani pieczątki. Nie po to, by dodatkowo drukować potwierdzenia przyjęcia
    wpłaty chyba - tak na logikę.

    Oczywiście, gdy klient zamiast płacić przelew przyjdzie do sprzedawcy
    osobiście i wpłaci gotówkę, to powinien dostać potwierdzenie wpłaty.
    Jednak dotyczy to tylko faktur z odroczonym terminem płatności.

    A taka faktura jest zazwyczaj wystawiana tylko z dobrej woli
    sprzedającego, dla stałych klientów, którzy płacą terminowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 14. Data: 2017-11-25 22:45:26
    Od: ń <ń@ń.ń>

    1 i 2 wysyłasz do sądu.
    Tylko profesjonalni pełnomocnicy (adwokaci, radcowie) sami między sobą muszą odpisy
    przesyłać, a sądowi dołączyć dowód takiej wysyłki..
    Czyli gdybyś Ty miał adwokata/radcę, to on by musiał tej kancelarii adwokackiej odpis
    pisma przesłać, a nie sądowi.

    -----

  • 15. Data: 2017-11-27 15:51:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 22:44:30 UTC+1 użytkownik ń napisał:
> [...]
    przesyłać, a sądowi dołączyć dowód takiej wysyłki..
    > Czyli gdybyś Ty miał adwokata/radcę, to on by musiał tej kancelarii adwokackiej

    Kolejny raz w ostatnich dniach na jakies wykopalisko odpowiadasz.
    Hobby takie nowe czy inne zboczenie?