  • 11. Data: 2017-11-21 16:23:40
    Temat: Re: Doreczane za dlugo listy - kiedy reklamacja?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-21 o 12:55, ń pisze:
    > List polecony ekonomiczny nadany w W-wie do W-wy, przed godz. 15-tą.
    > Tego amego dnia "przesyłka w transporcie".
    > Dopiero po tygodniu (7 dniach od nadania) "przekazano do doręczenia", nawet jeszcze
    nie awizowali adresatowi, no przegięcie ich mać.
    > Kiedy i jak przysługuje nam reklamacja i odszkodowanie/zadoścuczynienie od Poczty
    Polskiej za wadliwie (nieterminowo) wykonaną usługę?

    A jaki chciałbyś osiągnąć efekt?
    Bo finansowo pewni nic się nie należy.
    Jak naruszyli jakiś termin, to może kierownik
    placówki powie przepraszam, ale charakteru usługi to nie zmieni.

  • 12. Data: 2017-11-21 16:55:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 16:23, cef pisze:

    > A jaki chciałbyś osiągnąć efekt?
    > Bo finansowo pewni nic się nie należy.
    > Jak naruszyli jakiś termin, to może kierownik
    > placówki powie przepraszam, ale charakteru usługi to nie zmieni.

    Chciałby za 5zł usługę, która kosztuje 14zł (i to też bez gwarancji, bo
    z gwarancją, to pewnie idzie w dziesiątki zł).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-11-21 19:07:33
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost) lub polecone po 3,50 zł
    (PGP/InPost, w cenie już także zwrot listu nieodebranego przez adresata!), komuś się
    opłacało i komu to przeszkadzało?

    -----

  • 14. Data: 2017-11-21 19:30:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 19:07, ń pisze:
    > Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost) lub polecone po 3,50
    zł (PGP/InPost, w cenie już także zwrot listu nieodebranego przez adresata!), komuś
    się opłacało i komu to przeszkadzało?

    Nie opłacało się, bo się zwinęli z tego biznesu. Poza tym jak zależy ci
    na czasie, to nie powinieneś tęsknić za tymi inpostami poleconymi za
    3,50zł, bo tam jak w tydzień doszedł, to było dobrze.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-11-21 19:50:25
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie zależy mi na czasie lecz na tym, aby nie wszystko co w nazwie ma Polska - jak
    Poczta - było aż tak ch..owe.

    -----

  • 16. Data: 2017-11-22 14:16:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-21, ń <ń@ń.ń> wrote:

    > Dopiero co wysyłałem zwykłe miejscowe po 1,30 zł (PGP/InPost)
    > lub polecone po 3,50 zł (PGP/InPost, w cenie już także zwrot
    > listu nieodebranego przez adresata!), komuś się opłacało
    > i komu to przeszkadzało?

    Ten inpost, który:
    - zatrudniał na śmieciówkach
    - w końcu się zwinął w atmosferze skandalu, wydzielając
    (o ile dobrze kojarzę) obsługę listów do spółki wydmuszki
    po to by uniknąć zobowiązań?

    Czy o jakimś innym podmiocie mowa?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2017-11-22 14:53:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 listopada 2017 16:55:28 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Chciałby za 5zł usługę, która kosztuje 14zł (i to też bez gwarancji, bo
    > z gwarancją, to pewnie idzie w dziesiątki zł).

    Poczta Polska ostatnio nawala
    Raz w październiku i raz w listopadzie skusiłem się na dopłatę za priorytet.
    Zamiast 5,20zł zapłaciłem 6,80zł. List wysłany w czwartek przed południem u
    adresata(duże miasto 5km dalej) był w środę następnego tygodnia. Z druga przesyłką
    podobnie(dzień szybciej chyba dotarła)
    Kolejny przypadek- program komputerowy sprzedałem, kupujący wybrał przesyłkę
    polecona. Przesyłka formatu A% takie standardowe pudełko jak gry komputerowe pakują,
    przez envelo kupiłem znaczek za 5,20zł
    zaniosłem na pocztę, przyjęli na drugi dzień dzwonią że to jednak gabaryt B i trzeba
    dopłacić do 9,80zł
    Sprawdziłem wymiary, fakt racje mieli grubość o kilka mm dwa centymetry przekraczała-
    dopłaciłem za 4 dni doszło
    Czyli 9,80zł za pudełko z gra.
    A piszą o tej cenie dlatego ze kilka tygodni wcześniej 55calowy telewizor usługą
    poczty polskiej Kurier 48 wysłałem za ok 11zł
    W ubiegłym tygodni wysyłałem sprzęt ważący 30kg wysłałem również kurierem 48 Poczty
    Polskiej za ok 11zł
    Obie te przesyłki były dwa dni po nadaniu u odbiorców.
    Tak więc wysłanie gry ważącej z 200gram o wymiarach 20*15*2cm kosztowało 9,80zł i
    przesyłka "szła" 3 dni
    wysłanie klamota ważącego 30kg(90 cm x 70 cm x 50 cm, 30 kg) kosztowało 10,98zł tyle
    samo kosztowało wysłanie telewizora 55cali(20 cm x 85 cm x 140 cm, 25 kg)

  • 18. Data: 2017-11-22 17:13:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >wysłanie klamota ważącego 30kg(90 cm x 70 cm x 50 cm, 30 kg)
    >kosztowało 10,98zł tyle samo kosztowało wysłanie telewizora 55cali(20

    W pewnym zakresie koszt przesylki malo zalezy od gabarytow/wagi, ale
    telewizora z pudelkiem CD bym raczej nie porownywal.

    J.

  • 19. Data: 2017-11-22 18:50:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 17:14:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > W pewnym zakresie koszt przesylki malo zalezy od gabarytow/wagi, ale
    > telewizora z pudelkiem CD bym raczej nie porownywal.

    9,80zł pudełko cd= polecony gabaryt B.
    10,98zł pudło z 55 cali tv- kurier48
    Obie przesyłki targałem na ta sama pocztę
    TV dotarł do odbiorcy 1 dzień szybciej

  • 20. Data: 2017-11-22 19:13:47
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 22 Nov 2017 09:50:39 -0800 (PST), w
    <a...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > 9,80zł pudełko cd= polecony gabaryt B.
    > 10,98zł pudło z 55 cali tv- kurier48
    > Obie przesyłki targałem na ta sama pocztę
    > TV dotarł do odbiorcy 1 dzień szybciej

    Ostatnio wysyłałem dysk twardy.
    Opatuliłem w folię i w pudełko i na pocztę w kolejkę ekonomicznym.
    13zł.
    Kurier z domu zabrałby za 14,70zł.