    From: " Zosia M." <z...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dom na kredyt a rozwód ?
    Date: Sun, 18 Nov 2007 15:53:53 +0000 (UTC)

    Witajcie,
    Będę bardzo wdzięczna za radę.
    Za kilka dni mamy podpisać umowę zakupu domu, ale niestety dowiedziałam się,
    że mąż mnie zdradza.

    Chciałabym się dowiedzieć, co mówi prawo (w razie ewentualnego rozwodu)na
    temat podziału majątku obciążonego kredytem ?
    Kredyt bankowy na dom jest przyznany mnie (mąż nie ma stałej pracy,
    praktycznie ja utrzymuję rodzinę).

    Czy istnieje możliwość, aby dom stał się przy zakupie moją odrębną
    własnością (czyli żeby nie był do podziału w razie ewentualnego rozwodu)?
    Z pewnych wzgledów nie chciałabym rezygnowac z zakupu tego domu, ale
    chciałabym go zabezpieczyć przed ewentualnymi roszczeniami pana męża. Czy to
    mozliwe ?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.

    Zosia