    From: "Jogypai" <J...@U...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Do praktyków - czy sąd przyjmie taki dowód?
    Date: Fri, 4 Jun 2004 14:06:14 +0200

    Witam.
    Mam pytanie do obytych z postępowaniami przed sądem.

    Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będę w niedługim czasie udowadniał, iż
    nie jestem wielbłądem i że spłaciłem cały dług z tytułu kredytu sprzed
    czterech lat.

    Oczywiście posiadam wszelkie potwierdzenia, więc wymiany pism procesowych
    się nie boję, mam jednak wątpliwość, co do części posiadanych potwierdzeń.
    Otóż zleciłem przelewanie stosownych kwot poprzez zlecenie stałe z konta
    osobistego. Jak to bywa w przypadku ludzi uczciwych i nie spodziewających
    się kłopotów, moim potwierdzeniem na ten fakt są tylko wyciągi, przesyłane
    przez bank każdego miesiąca. Oczywiście wyciągi nie są opatrzone podpisami.
    Wykonane są na papierze firmowym banku, mają "szczególny układ", są stare,
    robione jeszcze na igłówkach. Generalnie dość charakterystyczne ale bez
    żadnych elementów uwierzytelniających.

    Moje pytanie jest takie - czy sąd przyjmie takie wyciągi jako dowód w
    postępowaniu, czy muszę wystąpić do banku o potwierdzenie operacji
    księgowych?
    To drugie jest oczywiście kłopotliwe, bo drogie. Banki nie robią tego za
    darmo ani za pół darmo. Poza tym spodziewam się postępowania uproszczonego,
    dlatego chcę być przygotowany a nie potem na łapu capu kompletować papiery.
    Dlatego pytam.
    Pomóżcie.

    Jarek Zając

    PS. Z firmą korespondował już nie będę - dwa razy wysyłałem im komplet
    wyciągów, uważając po telefonicznym uzgodnieniu, że definitywnie załatwiam
    sprawę. W każdym przypadku byli uprzejmi zapominać o tym fakcie po około pół
    roku i kołomyja zaczynała się od nowa. Dlatego tym razem szykuję się na
    wizytę w sądzie.