  • 1. Data: 2010-03-10 09:20:43
    Temat: Obowiązki wynikające z samochodowego OC
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Spowodowałem niewielka kolizję drogową - lekkie uszkodzenie drugiego
    samochodu, straty w ludziach 0,0. Podpisałem na miejscu oświadczenie w
    którym całą winę wziąłem na siebie.

    Czy ubezpieczyciel (moje OC) ma prawo żądać ode mnie dodatkowych
    wyjaśnień? Jeśli tak, to z jakich przepisów to wynika?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2010-03-10 13:38:34
    Temat: Re: Obowiązki wynikające z samochodowego OC
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ubezpieczyciel (moje OC) ma prawo żądać ode mnie dodatkowych
    > wyjaśnień? Jeśli tak, to z jakich przepisów to wynika?

    Znajdź w necie "Obowiązki uczestnika zdarzenia wynikające z ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych "

  • 3. Data: 2010-03-10 16:12:50
    Od: Mamut <c...@g...com>

    dostaniesz pismo i pare kartek gdzie bedziesz musial opisac i
    narysowac zainstniała sytuacje w tym uszkodzenia drugiego pojazdu i
    swojego.
    Odsyłasz to do nich. Po jakims miesiacu przyjdzie decyzja.

  • 4. Data: 2010-03-11 09:26:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Nostradamus napisał:

> [...]
    > ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    > Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych "

    Przecież już napisał, że spełnił ustawowy obowiązek czyli: podał na
    piśmie wszystkie znane mu okoliczności zdarzenia i przyznał się do winy.
    Pytanie czy ubezpieczyciel może żądać żeby on to samo powtórnie
    stwierdził na ich druczku bo nie umieją czytać ze zrozumieniem prostego
    teksu i dopiero rozrysowanie im tego w postaci krzyżyków na rysunku
    dociera do ich świadomości.

  • 5. Data: 2010-03-11 13:36:14
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    stwierdził na ich druczku bo nie umieją czytać ze zrozumieniem prostego
    teksu i dopiero rozrysowanie im tego w postaci krzyżyków na rysunku

    A jednak przeczytaj ze zrozumieniem ustawę.