  • 1. Data: 2007-11-26 12:36:21
    Temat: Dni wolne po slubie
    Od: "Ewa Grotowska" <e...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich Grupowiczow. Mam prosbe. 26 grudnia biore slub i chcialem
    spytac jak to jest z tym iż pracownikowi przysluguja 2 dni wolnego urlopu
    okazjonalnego. Czy mam rozumiec ze nie musze szefa informowac ze 27 i 28 nie
    przychodze do pracy? Czy wczesniej musze jakos poinformowac? Generalnie nie
    chciałbym tego robic z zachowac w firmie tajemnice. Czy ew. można liczyc na
    podanie podstawy prawnej? Bo jedyne co wiem to tylko to ze można to ponoc
    znalezc w przepisach prawa pracy.
    Pzdr
    Ewa

  • 2. Data: 2007-11-26 12:51:50
    Temat: Re: Dni wolne po slubie
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Ewa Grotowska pisze:
> [...]
    > podanie podstawy prawnej? Bo jedyne co wiem to tylko to ze można to ponoc

    przysługują z powodu ślubu dwa dni, ale od Ciebie zależy, kiedy z nich
    skorzystasz - przed, po jeden przed, jeden po
    aby z nich skorzystać, musisz napisać podanie o przydzielenie Ci dwóch
    dni w terminie - i tu podajesz dni

  • 3. Data: 2007-11-26 13:15:30
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > skorzystasz - przed, po jeden przed, jeden po
    > aby z nich skorzystać, musisz napisać podanie o przydzielenie Ci dwóch

    A czy nie jest przypadkiem tak, że te dni zaczynają przysługiwać dopiero
    w momencie ślubu?

    Bo jeśli tak, to aby wziąć urlop jeszcze przed ślubem, to trzeba mieć
    jeszcze niewykorzystany urlop normalny, który następnie zostanie
    "odpracowany" urlopem ślubnym.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-11-26 13:24:56
    Od: "li-li" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na
    > podanie podstawy prawnej? Bo jedyne co wiem to tylko to ze można to ponoc

    Ja też od dłuzszego już czasu poszukuje informacji, kiedy można wykorzystać
    te dni wolne i do tej pory nic na ten tamat nie znalazłam.
    Tajemnicy raczej zachowac się nie da, bo z tego, co kojarzę z kodeksu pracy,
    to trzeba przedstawić dowód zawarcia związku małżeńskiego, na podstawie
    którego te dni zostaną przydzielone.

  • 5. Data: 2007-11-26 13:34:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    li-li pisze:

> [...]
    > to trzeba przedstawić dowód zawarcia związku małżeńskiego, na podstawie

    Rozporządzenie (a nie kodeks pracy) określa jedynie, że dwa płatne
    dni urlopu należą się w związku z zawarciem związku małżeńskiego. Faktem
    jest, że niekiedy trzeba przedstawić dowód zawarcia małżeństwa, ale nie
    wynika to bezpośrednio z przepisów. Myślę, że najlepiej dogadać się w
    tej kwestii z pracodawcą. U mnie jak ktoś brał ślub, to wolne miał przed
    ślubem (tak chciał), a i żadnego dowodu nie musiał przedstawić. Przepisy
    nie regulują tego tak dokładnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-11-26 13:52:08
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Any User pisze:

> [...]
    >
    > Bo jeśli tak, to aby wziąć urlop jeszcze przed ślubem, to trzeba mieć
    > jeszcze niewykorzystany urlop normalny, który następnie zostanie

    moja siostra brała dwa dni przed ślubem i nie musiała nic przynosić

    urlopu również nie miała, bo właśnie wtedy zmieniła pracę, nie pracowała
    u nowego pracodawcy nawet pełnego miesiąca

  • 7. Data: 2007-11-26 13:57:17
    Od: "li-li" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    Any User pisze:

> [...]

    urlopu również nie miała, bo właśnie wtedy zmieniła pracę, nie pracowała
    u nowego pracodawcy nawet pełnego miesiąca

    Rzeczywiście to pewnie zalezy od polityki firmy, a że moja bardzo duża i
    budżetowa, to każą przynosić ;) Ja bym chciała wziąć te dni jakiś czas po, a
    w okolicy ślubu, trochę przed i trochę po wykorzystać urlop wypoczykowy. I
    własnie nie wiem, czy jest jakiś okres, kiedy te 2 dni można wykorzystać.

  • 8. Data: 2007-11-26 15:42:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2007 14:34:32 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > U mnie jak ktoś brał ślub, to wolne miał przed
    > ślubem (tak chciał), a i żadnego dowodu nie musiał przedstawić. Przepisy
    > nie regulują tego tak dokładnie.

    Ale przepisy mówią że to z okazji ślubu - a jak ktoś chce tydzień po nim
    to jak udowodni pracodawcy związek tego urlopu ze ślubem?

    - Panie dyrektorze, żona chce żebym jej pomógł posprzątać przed świętami.
    Czy da mi pan urlop?
    - Nie ma mowy!
    - Dziękuję panie dyrektorze, wiedziałem że z pana równy chłop

    ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-11-26 22:13:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie w pełni się z Tobą zgodzę. Te dwa dni wolnego muszą być wzięte w
    związku ze ślubem. A wiec nie może to być dowolna wymyślona sobie data.
    Musi istnieć jakieś tam uzasadnienie.

  • 10. Data: 2007-11-26 22:14:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A czy nie jest przypadkiem tak, że te dni zaczynają przysługiwać dopiero
    > w momencie ślubu?

    Nie. Co bardziej teoretyczni pracodawcy żądają zaświadczenia z USC o
    planowanym terminie ślubu. Nie wiem, jak to jest w wypadku ślubu
    konkordatowego.