  • 1. Data: 2007-11-26 11:29:13
    Temat: Zwrot kosztów szkolenia(długie)
    Od: j...@i...pl

    Witam,
    Poproszę o poradę...
    Zawarłam umowę z pracodawcę o dofinansowanie kosztów kształcenia w
    szkole podyplomowej.
    W umowie nie był zawarty czas pracy, jaki musze przepracować po
    ukończeniu studiów.
    Studia trwały 1 rok, a minęło 1,5 roku od ukończenia.
    Odchodzę z pracy, ale...
    Nie rozwiązuje umowy z pracodawcę. Pracodawca zgodził sie na moje
    przeniesienie zgodnie z art. 34 Ustawy z dnia 24 sierpnia 2006r. o
    służbie cywilnej, art 7a Ustawa 22 marca 1990 o pracownikach
    samorzadowych.
    Pytanie: Czy pracodawca może zarzad zwrotu kosztów za moje
    kształcenie, powołując się na Dziennik Ustaw Rok 1993 Nr 103 poz. 472.
    Cytuje: ,,

    § 6.2. Pracownik, który otrzymał od zakładu pracy świadczenia, o
    których mowa w § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie
    określonym w umowie, nie dłuższym niż 3 lata:
    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego
    winy,
    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy
    jest obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez zakład pracy na
    jego naukę w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy po ukończeniu
    nauki lub czasu pracy w czasie nauki, chyba że zakład pracy odstąpi od
    żądania zwrotu kosztów w części lub w całości.
    ,,

    Dziękuję za odpowiedź.