  • 1. Data: 2007-11-26 11:45:51
    Temat: wynajem
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    witam serdecznie
    mam taka sprawę. wynajmowałem mieszkanie u jednego człowieka . sam narzucał
    opłaty za wodę i centralne ogrzewanie dodam ze cenowo strasznie duże. wiem
    ze w ustawie o wynajmie jest punkt ze wynajmujący ma obowiązek okazania
    faktur na podstawie czego ustala takie opłaty. zwracaliśmy sie z prośba do
    niego i ustnie i pisemnie ale gość nas poprostu zlewał i nie ma ochoty
    pokazania w/w faktur. w związku z tym mam pytanie jak i co mogę zrobić by go
    do tego zmusić . podejrzewam tez ze nie płacił podatku od wynajmu mieszkań
    ( to jest cały budynek podzielony na 17 mieszkań osobnych ).
    będę wdzięczny za każda sugestie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-26 11:48:48
    Temat: Re: wynajem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz pisze:
> [...]
    > do tego zmusić . podejrzewam tez ze nie płacił podatku od wynajmu mieszkań
    > ( to jest cały budynek podzielony na 17 mieszkań osobnych ).

    A czy masz umowę najmu i jak ona reguluje rozliczanie się za wodę i
    inne koszty zmienne?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-26 13:09:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2007, Tomasz wrote:

> [...]
    > opłaty za wodę i centralne ogrzewanie dodam ze cenowo strasznie duże. wiem

    W tej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    ?

    > jest punkt ze wynajmujący ma obowiązek okazania
    > faktur na podstawie czego ustala takie opłaty.

    Możesz wskazać, który to "punkt"?
    Dla mnie oczywiste jest, że w przypadku próby *podniesienia* czynszu jest
    jasno zapisane ograniczenie w przypadku doliczania *podwyżek* cen.
    Reszta zapisów jest dość intrygująca, i acz Twój wniosek może da się
    jakoś wywieść, to poproszę wskaż - z czego ma wynikać obowiązek "pokazania
    faktur"?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-26 16:57:05
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > mam taka sprawę. wynajmowałem mieszkanie u jednego człowieka . sam
    > narzucał opłaty za wodę i centralne ogrzewanie dodam ze cenowo strasznie
    > duże. wiem

    Szkoda, że nie za energię elektryczną bo mógłbyś zgłosić proceder
    nielegalnego odsprzedawania bez koncesji.

  • 5. Data: 2007-11-27 10:10:20
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    witam
    oczywiscie posiadam umowe najmu lokalu i jest w niej zapisane stale kwoty za
    ogrzewania i wode z tym ze on prawie co 3-4 miesiece podnosil aneksujac .

  • 6. Data: 2007-11-27 10:12:38
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    witaj

    wydaje mi sie ze w art 9 pkt 2 jest napisane ze ,, jest on obowiązany do
    przedstawienia lokatorowi na piśmie zestawienia opłat wraz z przyczyną ich
    podwyższenia. Lokator obowiązany jest opłacać podwyższone opłaty tylko w
    takiej wysokości, jaka jest niezbędna do pokrycia przez właściciela kosztów
    dostarczenia do lokalu używanego przez lokatora dostaw, o których mowa w
    art. 2 ust. 1 pkt 8''

    a my prosilismy wielokrotnie o podanie przyczyny podwyzki i z czego ona
    wynika i nigdy nie uzyskalem odpowiedzi.

    pozdrawaiam

  • 7. Data: 2007-11-27 10:27:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 11:10:20 +0100, Tomasz napisał(a):

    > witam
    > oczywiscie posiadam umowe najmu lokalu i jest w niej zapisane stale kwoty za
    > ogrzewania i wode z tym ze on prawie co 3-4 miesiece podnosil aneksujac .

    Przyjmowałeś i "podpisywałeś" aneksy?

  • 8. Data: 2007-11-27 11:18:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007, Tomasz wrote:

> [...]
    > przedstawienia lokatorowi na piśmie zestawienia opłat wraz z przyczyną ich

    Dlatego pisałem:
    " Dla mnie oczywiste jest, że w przypadku próby *podniesienia* czynszu
    jest jasno zapisane ograniczenie w przypadku doliczania *podwyżek* cen".

    A nie pisałeś, czy idzie o podwyżki, bo "narzucał opłaty" może być
    rozumiane tak, ze narzucił w pierwszej umowie.

    > a my prosilismy wielokrotnie o podanie przyczyny podwyzki i z czego ona
    > wynika i nigdy nie uzyskalem odpowiedzi.

    No to IMVHO podwyżki "podpadają" pod podany limit (zdaje się z wartości
    odtworzeniowej wyliczany czy jak to tak idzie).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-11-27 11:36:14
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Przyjmowałeś i "podpisywałeś" aneksy?

    2 razy tak a później nie ale to i tak bez skutku - albo państwo płacicie
    albo dowidzenia. wiec palcilismy bo czekaliśmy na swoje mieszkanie

  • 10. Data: 2007-11-27 11:38:18
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    ok reasumujac w takim razie maoge sie od niego domagac wyliczen i
    uazasadnien na postawie czego podnosil czy dac sobie spokoj . dodam ze
    prosby pisemne i usten nie skutkuja. to gosc totalny burak z dnia na dzien
    kazal sie ludziom obok wyprowadzic bo jakas jego znajoma sie tam wprowadzila
    / ehhh mozna by ksiazke napisac..

    pozdrawiam