  • 1. Data: 2003-08-18 20:33:55
    Temat: Dni dodatkowo wolne od pracy
    Od: "Marta Jaskulska" <j...@w...pl>

    Witam.
    Jestem pracownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej. Chciałabym sie dowiedzieć jak
    wygląda sprawa z dniami dodatkowo wolnymi od pracy za dni: 3 maja i 1
    listopada br. Czy jako pracownik jednostki samorządowej również mam prawo do
    tych dodatkowych wolnych dni?
    --
    Marta

  • 2. Data: 2003-08-19 13:48:37
    Temat: Re: Dni dodatkowo wolne od pracy
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marta Jaskulska" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygląda sprawa z dniami dodatkowo wolnymi od pracy za dni: 3 maja i 1
    > listopada br. Czy jako pracownik jednostki samorządowej również mam prawo

    tak. Ustawa samorządowa w kwestiach nieuregulowanych odsyła do kp.
    Ministerstwo Pracy stwierdziło, iz 3 maja i 1 listopada to dzni wolne od
    pracy i należy za to dać prawownikowi wolne. Nie ma podstaw, aby zasada ta
    nie obowiązywała pracowników samorządowych.

    "Wystąpienie święta będącego dniem wolnym od pracy (art. 138 kp) w innym niż
    niedziela dniu tygodnia powoduje w okresie rozliczeniowym odpowiednie
    zmniejszenie liczby dni -a tym samym godzin pracy - zobacz artykuł z dnia
    17 listopada 2001 roku w Rzeczp. pt. "święto w tygodniiu skraca wymiar czasu
    pracy" i analogiczne orzeczenie SN w uchwale z 14 listopada 2001 roku (sygn.
    akt III ZP 20/01)

    Pozdrawiam
    Joanna