  • 1. Data: 2004-01-15 20:14:58
    Temat: Dłużnik
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Mam prawomocny wyrok przeciwko swojemu dłużnikowi, spółce z O.O.
    Prezes spółki już siedzi, a z jego wspólników jeden się ukrywa, a drugi
    trzęsie portkami ze strachu przed aresztowaniem. Czy ktoś się orientuje, czy
    wystąpienie do sądu przeciwko wspólnikom coś da, czy załatwić z komornikiem
    notatkę o niewypłacalności dłużnika?

  • 2. Data: 2004-01-15 21:38:01
    Temat: Odp: Dłużnik
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik R De <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bu6sc8$kpo$...@n...onet.pl...
> [...]
    czy
    > wystąpienie do sądu przeciwko wspólnikom coś da, czy załatwić z

    wspolnicy sp. zoo odpowiadaja tylko za zobowiazania podatkowe

    chyba ze wspolnik byl czlonkiem zarzadu

    pzdr
    mdr

  • 3. Data: 2004-01-15 21:54:36
    Temat: Re: Dłużnik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > wystąpienie do sądu przeciwko wspólnikom coś da, czy załatwić z

    jeśli to spółka z oo. to wystąpienie przeciwko wspólnikom nie ma
    najmniejszego sensu, bo nie ponoszą oni odpowiedzialności za długi. Jeśli
    egzekucja przeciwko spółce zakończy się niepowodzeniem, to możesz
    ewentualnie wnieść pozew przeciwko członkom zarządu.

  • 4. Data: 2004-01-15 22:44:52
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > egzekucja przeciwko spółce zakończy się niepowodzeniem, to możesz
    > ewentualnie wnieść pozew przeciwko członkom zarządu.

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem - przepraszam. Dokładnie o to mi chodziło.
    Dzięki.

  • 5. Data: 2004-01-16 13:52:42
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Thu, 15 Jan 2004 o 21:14 GMT) R De oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Czy ktoś się orientuje, czy
    > wystąpienie do sądu przeciwko wspólnikom coś da, czy załatwić z komornikiem
    > notatkę o niewypłacalności dłużnika?

    nic nie da.
    wspólnicy nie odpowiadają za zobowiązania spółki.

    Pozdrawiam
    Marcin