    From: "lexter" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Długoterminowa umowa praktyk.
    Date: Tue, 15 Jun 2010 14:31:15 +0000 (UTC)

    Witam,

    Chciałbym podpisać umowę praktyk z pracodawcą. Praktyki nieodpłatne, a umowa
    na co najmniej 2 lata. Nie wchodzi w rachubę umowa o dzieło ani umowa
    zlecenie, nawet ze zrzeczeniem się wynagrodzenia.

    Chciałbym maksymalnie iść pracodawcy na rękę, żeby miał minimum formalności. Z
    tego co się zorientowałem będzie musiał mnie wysłać tylko na szkolenie BHP i
    to tyle.
    Umowa praktyk jest mi potrzebna, gdyż pracodawca wyśle mnie na specjalistyczne
    kursy doszkalające a do tego muszę być "pracownikiem" jego zakładu pracy.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy mogę zawrzeć umowę nieodpłatnych praktyk na tak długi okres ?
    Czy pracodawca będzie musiał dopełnić jakichś formalności ?

    Wiem, że teraz została sprecyzowana przez prawo umowa praktyk absolwenckich,
    która chroni absolwentów poprzez zakaz odbywania praktyki dłużej niż w sumie 3
    miesiące. Nie jestem absolwentem, nie jestem zainteresowany żadną ochroną,
    jestem wdzięczny pracodawcy za to, że będzie chciał mnie doszkolić i chcę aby
    nie musiał dopełniać żadnych dodatkowych formalności.

    Pozdrawiam
    LM