    From: "Alicja K." <a...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Delegacje w szkołach
    Date: Tue, 26 Oct 2004 17:13:24 +0200

    Witam!

    W listopadzie będę, chcąc nie chcąc, musiała jechać na szkolenie w związku z
    pracownią internetową w naszej szkole. Szkolenie odbywać się będzie prawie
    100 km od miejsca zamieszkania przez 5 dni z rzędu. Byłam przekonana, że w
    ramach delegacji otrzymam zwrot 0,78 gr za kilometr, dzis jednak księgowa
    "sprowadziła mnie na ziemię".

    Otóż okazuje się, że niezależnie w jaki sposób będę podróżować, otrzymam
    zwrot za najtańszy sposób, czyli pociąg zwykły - kwota koło 10 zł w jedną
    stronę. Chyba pownnam się cieszyć, bo przecież zawsze mogli mi policzyć za
    podróż stopem 0 zł ;)

    Podróż pociągiem nie wchodzi zasadniczo w rachubę, zakwaterowanie na miejscu
    również.

    W związku z powyżym napiszcie proszę czy u Was w szkołach też tak jest? Czy
    rzeczywiście istnieje jakaś podstawa prawna, de facto skazująca nauczycieli
    na spore dopłaty do wyjazdów służbowych? Jeżeli tak to jaka?

    pozdrawiam
    Alicja